rocotopeppers

Direktlänk till inlägg 4 mars 2010

Hur är det möjligt - 3,7

Av Mita - 4 mars 2010 06:20

Tittade på Fuskbyggarna eler vad det nu hette som sändes igår på Tv4, och tanken slog mig omedelbart, hur FAN är det möjligt att företagare kan köra upp privatpersoner på detta sätt och sedan gå fria??? Att sätta företag i konkurs med stora skulder och lurade familjer i halvfärdiga fuskbyggen för att sedan starta på nytt igen är för mig helt ofattbart! Hur fungerar det, jag fattar inte? Sverige, kontrollfreakens land, vad hände med det? Du får luras på detta sätt och använda kolsvart arbetskraft, men jävlar om du serverar ett glas vin på ett hotel utan att servera en Tournedos eller Sjötunga Walewska, då ryker rättigheterna så det bara smäller om det och beläggningen minskar och du kanske till och med går i konkurs. Då står makten på barrikaderna och ger sitt brorduktiga leende och klappar sig på bröstet.

Det finns ju flera exempel, tex den "fina" fastighetsägare som för ex antal år sedan blåste sina hyresgäster i Stockholm på miljonbelopp, vad hände där?

Eller mannen med brytning som hade städfirma och antlitades av hamburgerkedjor landet runt, även där med svart arbetskraft, vad sedan då?

Ny konkurs och sedan nytt städbolag!!

Sedan kan det ju te sig paradoxalt att Mr handymanhimself just är programledare för detta Fuskbygge.....


Och det var inte min plan att torka jordgubbssylt i halva köket nu på morgonkvisten, men vad gör man inte för sonen =)

 
 
susanne

susanne

4 mars 2010 07:51

vi har liksom samma problem.. vårat fusk bygge kostade oss så där 800tusen! och det är icke åtgärdat ännu .... pg av en oseriös firma vi gjorde allt enligt konstens alla regler, men du har tyvärr inget skydd.. det är för jävligt!

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

 
Ingen bild

Mita

4 mars 2010 08:44

Susanne, får ni ingen hjälp från någon??
Och vad har hänt med firman som ni anlitade??

 
Trollpackan

Trollpackan

4 mars 2010 09:18

Ja, det är helt obegripligt! Snacka om lurendrejeri!
Och ja...man får ju vara lite flexibel när man har barn;)

http://www.trollpackan.bloggplatsen.se

 
susanne

susanne

4 mars 2010 09:34

Hjälp ne.. firman polar väl på där dom kan få jobb .. så är det vi måste driva detta som civilmål betyder att vi måste stå för kostnderna själva en snitt kostnat 100-150 tusen.. exempel vi får rätt( är hundra på att vi får rätt)
Han blir dömd att åtgärda/ återbetala... vad gör den lilla firman då??
Jo går i konkurs startar upp en ny.......
så man är totalt oskyddad! Hade jag råd hade jag drivit ett civil mål helt klart sett till att den firman aldrig fick förstöra någon annans liv/ ekonomi.... och gick han i konkurs hade jag fortsätt driva mot den nya firman osv.... för vist har ryktet här uppe gjort det svårt för denna firma.... men vem säger att han inte kan jobba söder över??

Så när jag såg dessa mäniskor i går med skulder på 1.8 mille förstog jag precis.. och ändå har vi ett "helt" hus men det är såååååå mycket fusk på vårat som allt från felbygge till oisolerade delar... vi har vatten som konstant fryser pg av det. vi har en ny hus del som lutar ca 2 cm per bygg meter! vi har golv som är så kalla trots att det är helrenoverat ( ha ha) där vatten fryser på..( om du ställer ett glas på golvetmed vatten i)
hus kropparna har ett oisolerat mellanrum! på 15 cm!

taket var inte fast satt.. fönstren är placerade fel.. jag kan göra listan en kilometer!!!
MORR

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

 
susanne

susanne

4 mars 2010 09:41

en sak till kolla in köks bilden som ligger i dagens inlägg, där köks delarna går i hop.... hörnet där är det så kallt så du kan inte stå där på vintern jag har extra matta och ändå är det isande kallt hörn skåpet kan jag använda som frys!
vi måste ut med hela köket..... göra om allt under, sedan så lutar köks inredningen olika och är sne och från ena bänken till den andra är det en nivå skilnad på ett par cm.... osv....
När detta uppdagades försvann firman vi sökte dem i tre månade inget svar vi ringde skrev sms osv.. vi har haft nya BRA hantverkare som fick sätta i hop det nödvändigaste laga ( lägga på taket ordentligt det var bara delvis lagt ) till mycket det gick på ca 150 tusen extra det.. nu hoppas jag på sommar jobb så vi kan forsätta återbygga det som är åt helvette... och det är en lång lista.. 1 alla golv måste upp.... dragningen av avlopps luftningen måste göras om innan det stoppar till för alltid... osv---osv........

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

 
wiper

wiper

4 mars 2010 15:04

Jag såg programmet också och blev bestört. Att dom går fria trots att dom gjort brottsliga handlingar. Dom jagar sjuka och arbetslösa med blåslampa men dessa får härja som dom vill fritt. Bra skrivet av dig, håller med helt.

Hoppas du har en fin dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mita

4 mars 2010 17:18

Susanne, jag lider med er!!!

 
Ammis

Ammis

4 mars 2010 19:14

Tyvärr många som råkar ut för detta. Jag är evigt tacksam att min son är snickare, så där får man goda råd och hjälp. Tycker så oerhört synd om alla dessa som blir drabbade, dom får ju hela sitt liv förstört, näst intill iaf. Ha en go helg.
KrAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mita - 3 juni 2015 14:46

Nu har grabbarna blivit 10 veckor och är nu ute till försäljning. Xoloitzcuintle är Mexikos nationalras och nämndes tidigare i Sverige som Mexikansk nakenhund. Rasen har ett mycket gammalt ursprung och tillhör gruppen urhundar. Xolon har en härlig ...

Av Mita - 24 april 2015 16:05


Idag har valparna fått prova på att känna på gröngräset, inte så uppskattat, lite läskigt var det nog allt!   ...

Av Mita - 11 april 2015 09:50

Nu är valparna 11 dagar gamla och jag väntar med spänning på att de små liven ska öppna sina ögon, hörde dock av en erfaren uppfödare att fullmatade tar lite längre tid på sig, och nog är valparna fullmatade allt. Det är ju helt fantastiskt hur de ka...

Av Mita - 3 april 2015 06:28

Vi är inne på dag tre i de små valparnas liv, det går fantastiskt bra, Alice är så duktig, hon var lite reserverad första timmarna men nu har hon tagit till sig killarna och vill absolut inte lämna de ur sikte, jag får lyfta ut henne för att hon ska ...

Av Mita - 1 april 2015 20:05


Efter mycket slit så har nu Alice fått sina valpar, det blev två välmående nakna jättefina killar, jag tror att jag krystade mer än vad jag gjorde när jag födde barn ...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards