rocotopeppers

Alla inlägg den 1 mars 2010

Av Mita - 1 mars 2010 18:28

Vem är det mer som använder sin lergryta flitigt?

Jag tycker att den är ett förträffligt redskap i köket, för en och en halv timma sedan lade jag i finhackade tomater, gul lök, vitlök, apelsincest och en kryddpasta med Graham Masala, därefter lade jag på en hel kyckling, på med lite Tandoorikrydda och vips in i ugnen där den nu får stå ända till halv åtta.

Den tillagar sig själv, det bränns inte vid och det kokar inte över, all vätska och alla smaker stannar kvar, man frigör massor med tid till att göra annat än att röra i grytorna, tex tvätta en maskin, dammsuga och blogga.

Jag har ju även en riskokare och även den sköter ju sig själv, så det blir till att göra lite sallad och vips serverat och klart...


Missa inte Halv åtta hos mig denna vecka, det är min vän Assa som kör först ut och jag hoppas på matlagning av hög nivå! 

Av Mita - 1 mars 2010 18:23

Nu har jag varit runt lite på erabloggar och läser om all snö som fortfarande kommer ner från himmlen, då kan jag glädja er med att det ser ut såhä hos mig vid husväggen samt att det är helt bart på alla vägar.

Jag lovar att delge er så fort den första vårlöken tittat fram.

  

Av Mita - 1 mars 2010 06:52

Vi har kommit fram till vinterns sista hurrarop och vårens första viskning.

Det har töat och smält i helgen så jag är övertygad om vi får se vårens första blomster till nästa helg. Det doftar vår och hoppet får liv, snart får jag gräva i jorden och känna den rofyllda känsla som det ger mig och att få hämta den kraft som Moder Natur ger mig.


Jag vaknade dock upp denna första marsdag superförkyld, det pirrar i bihålorna och ögonen rinner, som tur är finns det ju medikament för detta. Jobbet väntar!

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards