rocotopeppers

Alla inlägg den 26 februari 2010

Av Mita - 26 februari 2010 16:40

Nu har jag tagit fredag efter jobb och snöskottning, har fått ner nästan allt från taket och det smälter utav bara attan.

Vi tillhör ju det släktet som inte plockar in utemöbblerna och grillen m.m så mitt under skottningen så kom det ett rejält ras från taket rätt ner på marmorbordet där vi brukar avnjuta sköna sommarkvällar med ett glas vin.

Och nu ligger bordet i tusen bitar istället, så kan det gå när man tror att det inte ska bli värsta vargavintern!

Vi har även gått en skön promenad ner till Dämmet jag och min mor, underbart när solen skiner, vår känslorna bara spirar i kroppen.

  

Hoppas ni alla får en riktigt härlig fredagskväll!!!

Av Mita - 26 februari 2010 10:20

Var nere på ”byn” i ett ärende och passade på att inhandla lite ingredienser till kvällens middag.

Jag brukar inte besöka just denna butik så ofta förutom när jag köper salami, de har nämligen stans godaste och starkaste salami.

Framför mig i kön står en dam och hon ska betala, hon sträcker fram två tjugolappar och håller mynten i högra handen, jag har stenkoll =)

Det kvinnliga könet som sitter i kassan säger då, du få lägga mynten där, och pekar på myntmaskinen.

-Jag kan inte, svarar damen och då vaknar jag till

Kassatanten säger då igen att du får lägga mynten där och pekar med hela handen.

Jag säger då till damen, ge mig mynten så ska jag hjälpa dig, och då ser jag att hennes händer är helt söndervärkta av kanske reumatism.

Hon tackar så snällt för att det fortfarande finns vänliga människor, och då flinar bara det jävla biträdet upp sig, fy fan vad dåligt, vad hände med service mot kunderna?????


Nu ska jag ringa butikschefen omgående!!!!!

Av Mita - 26 februari 2010 06:13

Det tog mig 45 år för att inse hur vädret verkligen påverkar mig så starkt, jag gick upp klockan fem i morse och såg hur det låg en gloria runt termometern, den visade då på + tre grader och jag bara log det största leendet. Jag kan känna samma känsla idag fast tvärtom när det var hysteriskt varmt -94 och jag bodde i Stockholm.

Jag och Mannen låg nere vid Tantolunden och jag gick iväg för att köpa en kvällstidning, det hade varit galet varm väldigt länge och folks humör var lite till bristningsgränsen, väl inne i butiken så hade inte tidningarna kommit utan bara bilagorna. Jag går då fram till butiksägaren och ber om att få köpa enbart en bilaga, men det skulle jag inte gjort, för bakom mig sitter Södermannen him self och får ett totalt frispel. Avhyvlingen som jag får kan jag inte ens skriva ner för då skulle mina fingertoppar svartna. Han var så rosenrasande på mig, jag fick hela hans agg till värmen och lite till hällt över mig som en spann med hetvatten, med tårarna rinnande längst kinderna gick jag till Mannen och berättade vad som hänt. Lejonhanen i honom kom fram och Södermannenutanbådesexochkärlek fick så han teg, så det så....min Lejonhane kan skydda honan när han vill.

Så det får inte vara för varmt när det ska vara varmt och det får inte vara för kallt när det ska vara kallt och framförallt inte så mycket snö när man bor i södern

     

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards