rocotopeppers

Alla inlägg den 20 februari 2010

Av Mita - 20 februari 2010 18:12

Mannen som gav mig det stora intresset för matlagning och som alltid bollade idéer och recept med mig, vi talades vid minst en gång om dagen och det var alltid någonting med mat som smög in i samtalet.

Pappa var en sann matälskare och lagade fantastiskt god mat, det fick aldrig förekomma någon form av halvfabrikat eller pulver av något slag.

Han var en mästare på äkta husmanskost, han testade alltid nya saker och tog fram en skinka som slår parma med hästlängder, den fick lufttorka på Jämtländska fjället utomhus i månader.

Och där är han nu, spridd för vinden över fjällen

Älskade pappa åren går och som jag saknar dig, du är i mina tankar dagligen!!

  

Av Mita - 20 februari 2010 17:44

Serveras till middag idag, gjort på vildsvinsfärs, såg att det var Lasagne på vildsvin denna dag förra året, det får väl bli Vildsvinens dag den 20 februari.

Det utlovade snöovädret blev inte så hysteriskt som jag trott, det har väl kommit cirka en dec.

Jag har även tillbringat en del av dagen med att mala fyra kilo nötlever, det sprättade och jag kladdade så att köket såg ut som jag begått ett styckmord, men det blir finfin hundmat utblandat med korngryn och morötter, jag fick koka i omgångar så det blev nog ca 25 liter. Oskar kom ner med rynkad näsa och hoppades verkligen inte att det var kvällens middag som jag höll på med, kräsna pojke =)

Ikväll blir det Melodifestivalen, hoppas verkligen på bättre bidrag än förra veckan, då var det ju katastrof dåligt enligt min smak!

     

        

Av Mita - 20 februari 2010 07:27

Sitter inne och ser hur ovädret är på gång utanför, ser faktiskt med spänning på hur mycket snö som kommer att falla idag, vi är ju lovade 20-25cm.

Ska bylsa på mig vinterskruden och knalla ner till bagaren för att få avnjuta lite färsk bröd till frukost.

  


Och glöm inte att visa lite kärlek just idag!

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards