rocotopeppers

Alla inlägg den 4 februari 2010

Av Mita - 4 februari 2010 18:05

Hur förvirrad får man bli?

Kära mamma ringde igår och ville bjuda på middag som idag eller på lördag, jag bad att få återkomma då jag talat med mannen. Vi bestämde att det skulle bli idag, men jag glömde en lite detalj, att berätta det för mamma.

Så jag blev förvånad när hon nyss kom förbi och jag frågade käckt, jaha står sjömansbiffen på spisen och puttrar?

Hon såg ut som ett frågetecken och sa nej det gör den inte för du har ju inte ringt!!

Så det får bli på lördag istället, men vad ska jag då laga idag???

Hjälp!!

Det skenar tomma uppe bland hjärncellerna   

Av Mita - 4 februari 2010 16:51

Dagens solnedgång över ett fruset Kalmarsund

  

Av Mita - 4 februari 2010 05:57

Skaffa en plats där du kan sitta själv i lugn och ro, mot en vägg på en skön pläd eller din bönematta, tänd ett ljus och en rökelse och sätt dig i skräddarställning och låt bara tankarna få vara en stund innan du försöker att rikta tankarna innåt och lyssna på dig själv, har du svårt för att släppa taget så fäst blicken på ljusets låga och se hur lågan formar sig.

Jag har suttit nu i femton minuter, och känner mig så härligt avslappnad och full av energi. Har du kristaller hemma så låt dem gärna vara med!

Att avsluta dagen på spikmatta för att starta upp nästa dag med en skön meditation, kan det bli mycket bättre?

  

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards