rocotopeppers

Direktlänk till inlägg 2 februari 2010

Matfrossa

Av Mita - 2 februari 2010 06:29

Igår åt vi det som vi egentligen skulle ha ätit idag, det blev färsbiffar på vildsvin, smörstekta kantareller, löksky, kokt potatis och gröna ärtor så idag blir det inte det som vi skulle ätit igår utan ostgratinerad blomkål och tunna skivor brynt kassler. Vad vi skulle ätit igår har jag då blankt ingen aning om.

Jag har fixat matlåda nu på morgonen och det blir en stark grön currygryta med quinoa.

Apropå vildsvinsfärs så har de extrapris på Citygross, svenskt från Åke P, Fågel och Vilt AB för endast 49:- kilot, jag säger som Maria Montazami, TOPPEN!

 
 
Kicki

Kicki

2 februari 2010 07:51

...Det vore jättekul Mita å ses...de va ju inte så långt å åka som jag trodde!!.. Får hem henne en vecka senare då det va fullt upp för veterinärerna så besiktningen blir inte av förrän på måndagen den 15 feb, kanske får John ledigt men annars får vi hämta hem henne till helgen....

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Ingen bild

Malou

2 februari 2010 08:44

Låter fantastiskt gott!!

 
Susanne

Susanne

2 februari 2010 08:47

glömde infot att hardecore kan betyda punk med ;)
ja bra pris på färsen.. mat är kärlek därför är frossa av det slaget nice....

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

2 februari 2010 14:24

Då har ni smått hemma igen:) så fin hon är. Det ser så mysigt ut när alla hundarna ligger som en klump.
Fina bilder på alla hundarna:)

Sköt nu om dig kjamen

http://bearclaw.bloggplatsen.se

 
Yvonne K

Yvonne K

2 februari 2010 15:51

mmm, det låter supergott, både det som ni hade igår och dagens mat :D

Ha det bra.
Kram!

http://yvonnek.bloggagratis.se

 
Ingen bild

skånepågen

2 februari 2010 17:05

Jag lär mig nästan aldrig !
Här ska man gå in och läsa när man är riktigt mätt. Det kom jag ju överens med mig själv om.

 
Ingen bild

Mita

2 februari 2010 18:15

Kicki, jag får ta en tur upp till våren, har ändå ett ärende till din stad!

Malou, smakade smaskens.

Susanne, instämmer!

R6H, det är fullt ös =)

Yvonne, värt att pröva..

Skånepågen, ta det som inspiration...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mita - 3 juni 2015 14:46

Nu har grabbarna blivit 10 veckor och är nu ute till försäljning. Xoloitzcuintle är Mexikos nationalras och nämndes tidigare i Sverige som Mexikansk nakenhund. Rasen har ett mycket gammalt ursprung och tillhör gruppen urhundar. Xolon har en härlig ...

Av Mita - 24 april 2015 16:05


Idag har valparna fått prova på att känna på gröngräset, inte så uppskattat, lite läskigt var det nog allt!   ...

Av Mita - 11 april 2015 09:50

Nu är valparna 11 dagar gamla och jag väntar med spänning på att de små liven ska öppna sina ögon, hörde dock av en erfaren uppfödare att fullmatade tar lite längre tid på sig, och nog är valparna fullmatade allt. Det är ju helt fantastiskt hur de ka...

Av Mita - 3 april 2015 06:28

Vi är inne på dag tre i de små valparnas liv, det går fantastiskt bra, Alice är så duktig, hon var lite reserverad första timmarna men nu har hon tagit till sig killarna och vill absolut inte lämna de ur sikte, jag får lyfta ut henne för att hon ska ...

Av Mita - 1 april 2015 20:05


Efter mycket slit så har nu Alice fått sina valpar, det blev två välmående nakna jättefina killar, jag tror att jag krystade mer än vad jag gjorde när jag födde barn ...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards