rocotopeppers

Alla inlägg under januari 2010

Av Mita - 6 januari 2010 21:33

nere hos mamma, hemgjord julkorv med tunnbrödsblöta, potatis, hemgjord starksenap och en makalöst god marängtårta med passionsfrukt.

Vi tog en promenad med kineserna ner till henne, - 1 grad och snöflingor som sakta dalade ner från himmlen, så härligt.

Avslutar kvällen med en liten Calva och en film om Frida Khalo..

Av Mita - 6 januari 2010 12:07

Blanda en äggula med en matsked honung, pensla på ansiktet, låt sitta 30 minuter och skölj sedan av med kallt vatten, och ditt ansikte är mjukt som en babyrumpa.

Detta tips "snor" jag av min vän AIS och delar med till er..

Av Mita - 5 januari 2010 22:15

Coolingar som gillar sitt element

      


Av Mita - 5 januari 2010 22:03

Är det total njutning

  

Av Mita - 5 januari 2010 17:08

Som vanligt när jag planerar shopping så blir det inget, jag är ju inte den som har riktigt tålamodet att gå in och ut ur butiker, och rota och leta bland fynden.

Och soffan är inte till oss människor utan till vovvarna så jag hade hoppats att fynda en snygg i skinn på någon av second hand butikerna, men icket. Det behöver ju inte vara någon vulgostor sak precis utan en liten och nätt historia.

En lite påse hade jag med mig hem i alla fall, två kronärtsskockor och en flaska Cline Zinfandel.

Av Mita - 5 januari 2010 06:19

Åhh så skönt, har sovit som en Queen inatt och är pigg som en utsövd =)

var och tittade mig i spegeln och hela sängen ser ut att vara kvar i fejjan, snabblyft tack!!

En arbetsdag sedan ledighet igen,det är kanske så våra veckor skulle vara.

Tänkte att jag skulle få med mig sonen i eftermiddag på en liten reatur på stan, är på jakt efter en tvåsittssoffa i skinn och kan ju passa på att besöka lite stadsbutiker.........det kanske blir någon shysst dress till kineserna??

  


Phu vilken lycka, på nyheterna berättar de om en par vars 14 hästar har rymt inatt, men de har fångat in alla utanför Maxi, den kanske var rea på morötter!!!!!!!!!!


Av Mita - 4 januari 2010 21:37

Sitter vid datorn och har tvn på i bakgrunden, på TV4 visas ett program om Robert Gustavsson som dansbandssångare i Rolandz, jag fattar ingenting, är det skämt eller är det på riktigt?

Eller är det en skämtsam verklighet, är publiken statister eller är det förnedringstv? Vilka är komikerna, dansparen eller bandet...

Med den frisyren och klädsel så kan ju inte Robert hylla dansbanden utan snarare driva skiten ur dem.

Men ni ser med lite jävlaranama, pinsamma idéer och gränslös självironi så går det att lyckats med det mesta!!!

Eller är det jag med min dåliga humor som inte fattar??

Åfan, hörde nyss att det är en film...........dåså, svensk komedi......hahahaha.

        


Av Mita - 4 januari 2010 06:45

Läste DN i går innan jag gick till sängs och läste över att vargen är AKUT HOTAD i Sverige och på nästa sida så har rikstagen beslutat att Sverige ska ha en stam på ca 200 djur och att viss licensjakt är tillåten.

Och hur fasiken ska det kollas upp då???

Vi har ju inte alltid resurser att skydda människorna omkring oss så ska då pengarna läggas på poliser på heta snöskotrar.

Tycker att det är bedrövligt att vi avrättar en vargstam som är akut hotad. Vi kanske ska ta den söta vita fjällräven med sina svarta eyeline på en gång när vi ändå håller på...


Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards