rocotopeppers

Alla inlägg under januari 2010

Av Mita - 19 januari 2010 17:19

Det töar och det snöar, jag har varit ute och försökt att få ihop en snögubbe men det slutade i ett oerhört fult snöberg, snön är ju tung som bara den och ingen annan i familjen (läs Oskar)var speciellt road att bygga gubbar med mig.

Skulle ta ett foto men då var batteriet tyvärr utladdat, trodde ni ja.

Msn, hur fränt är inte det då, att både se och höra den man pratar med, fy fasiken nu kan man ju ha party även med vännerna miltals härifrån, bättre det än att sitta med en telefonlur i örat.


Av Mita - 18 januari 2010 18:45

Vad är det egentligen det här med föreningsliv? Vad man än är med i så ska det alltid bli tjafs och bråk bland medlemmar och styrelsen, ena dagen sitter man i den och nästa dag ska det pissas på föreningen/klubben.

Det ska ifrågasättas om allt som genomförs, men man ska inte vara aktiv på årsmöten eller andra tillställningar. Sedan kan det ju ibland vara svårt att få reda på vad som ske i en klubb om man inte får tillgång till protokoll.

Visst man kan välja att inte vara aktiv i sin förening men då ska det väl gälla även det negativa skitsnacket som oftast sprids som en löpeld.

Att ge varandra en klapp eller ett beröm sitter oftast väldigt långt inne.

Tänk om det vore så på en arbetsplats, jeee vilka dåliga resultat det bolaget skulle visa, och det skulle aldrig vara accepterat att betee sig så mot sina kollegor.

Jag tycker det är jättetråkigt och har valt att göra mina val angående medlemsskapet i vissa föreningar och jag hoppas att jag kan bistå med något och kunna vara med att förändra i det som jag valt att vara aktiv i.

I somras så jobbade jag ihop med styrelsen på en av öns brukshundsklubbar när Diggiloo gästade Ekerum, där kan vi snacka om ett glatt samarbete!

Av Mita - 18 januari 2010 06:19

Så bra att vi har så fina resurser i denna kommun att den STORA plogbilen är ute och skrapar asfalt när det kommit 1 cm snö inatt, varför inte låta snön blåsa bort från vägarna och skänka den slanten istället till Haiti.

Men blir jag förvånad???

  

Av Mita - 17 januari 2010 22:35

Vilken film och vilket fantastiskt bra skådespeleri, latino blandad med öststat och fisförnäm stockholmska, bra ljud och ljus. Råa scener och coola karraktärer.

Verkligen en film att rekomendera!!!

Av Mita - 17 januari 2010 12:03

Så grått det är ute idag, olika nyanser av grått, och det blåser rejält och plusgrader, tänk om solen tittat fram istället så skulle ju massor av snö försvinna.

Idag ska jag köra Ozzy med polarna till Emmaboda, det finns en inomhus hall där de kan åka skateboard, 16 mil tur och retur.

Sedan blir det bio med Mannen, vi ska titta på Snabba Cash.


Får önska er en skön söndag!!


Av Mita - 16 januari 2010 16:25

Stekta lammkotletter med en krämig potatisgratäng, grillad tomat och sparris

Av Mita - 16 januari 2010 13:20

Vi har varit ute och powewalkat i ca en timma jag och kineserna, på våran promenad mötte vi en modell äldre dam som hade en hatt på sig.

Cha-Gall blev lite misstänksam och började lite smått att morra och skälla, då pekar damen med hela handen mot Cha-Gall och ger ifrån sig ett pcchhyy läte, jag tittar lite märkligt på henne och hon utbrister

-Cesar gör så, du vet han som talat med hundar.

Sedan gick hon vidare!

Och jag stod där och fattade ingenting...

  

Av Mita - 16 januari 2010 09:47

Johan af Donner, glöm aldrig det namnet, ett avskum, en gris, svindlare, äckel, tjuv, en äkta satans tjuv, jag skulle med glädje skära kuken av aset och servera den grillad på en bricka med ett stort rött kors, jag känner hat, äkta hat, 7,7 miljoner,...............hur tänkte han???

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards