rocotopeppers

Alla inlägg under december 2009

Av Mita - 9 december 2009 06:51

Hur kommer det sig att man varslar 856 personer just innan julhelgen, är det verkligen ett bra strategiskt beslut?

När jag blev uppsagd från mitt förra arbete så valde man att berätta det den

12 december och i ett mail till råga på allt.

YEAH VAD MOGET!!!!!

Hur tänker en ledning?

Etik, moral???

Det är klart att ett varsel är ett varsel men hade man inte kunnat vänta till januari månad?

Jag lider med alla som fick beskedet igår.....................

Av Mita - 8 december 2009 17:53

Har på tv:n undertiden som jag sitter här och bloggar lite, vad är detta för ett tramsprogram, Förkväll, är vi i kvinnosläktet verkligen sådär?

Fnitter, styling, mode,pyssel, smink och vikttips..........gud så ytligt.....

Och naturligtvis en manlig kock....

Nu säger en av programledarna, du kan väl visa upp något av dina gulliga julkort som du gjort, säger man så till en grafisk formgivare?


Jag stänger av, detta är ju bara för pinsamt...




Av Mita - 8 december 2009 06:30

Detta var en riktig kickstart, att vakna till liv med Dregen i rutan.





Av Mita - 7 december 2009 17:52

av Mari Jungstedt har jag i lurarna och försöker få lite inspiration till denna högtid som kallas julen, i och för sig kanske det vore bättre med En Julsaga eller lite julsången men jag orkar inte.

Jag läser på era bloggar hur ni bakar och pyntar, köper julklappar och fixar dörrkransar, och inser att jag är ingen julig människa. Tror att jag slutade att fira jul på riktigt för över 25 år sedan då mina föräldrar bodde i Rovaniemi och vi satt där i värmen bland överflödet av julklappar och hemgjord julmat, dignade fat fyllda av julgodis och en strålande julgran med röda stora kulor som glittrade i ljuset.

Utanför nere på gatan såg jag rätt in i en dyster finsk pub , där människor satt alena och drack ett glas, som sorgsna gick hem i vinterkylan, jag får en klump än idag i magen bara jag tänker på det.


Det gäller att hitta balansen och i år ska den vara i jämnvikt...

Av Mita - 7 december 2009 06:34

Satt och tittade på Kalla Fakta igår om kvinnor som kräver att få använda burka eller niqab när de jobbar inom offentliga sektorn.

Jag vet inte men för mig är det helt otänkbart, finns alltså inte på världskartan!!

Detta är ju befängt, visst man ska respektera varandras religösa tro men det finns väl ingenstans där det står att kvinnor MÅSTE ha heltäckande ansiktsslöja.

Hos Forex får man ju inte ha hjälm med visir när man växlar pengar, undra hur de ställer sig om en ansiktsklädd kvinna vill växla.

Vad är rätt och vad är diskriminering?


Ha en bra måndag!!!

  

Av Mita - 6 december 2009 18:55

Åkte in till Kalmar idag med den stora plånboken för här skulle det julhandlas, första stoppet var Hansacity med alla nyöppnade butiker, swichade förbi butik efter butik utan att finna något som jag hade lust att betala för ej heller att ge bort. Drog vidare till Baronens köpcenter och även där gick jag tomhänt ut, tog sedan gågatan genom staden och kände att lusten inte riktigt fanns där, in i butik ut ur butik.

Undrar om sonen uppskattar ett paket med två glasburkar grön sparris och en tub tomatpuré??

SOL

Av Mita - 6 december 2009 12:36

Vilket väder, strålande sol och klarblå himmel.......

Kan man bli annat än glad?

  

Så rofyllt..

    

Av Mita - 6 december 2009 09:18

fast inte ännu, vi ligger kvar en stund till..............

  

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards