rocotopeppers

Direktlänk till inlägg 30 december 2009

Vi har inga resurser -3,9

Av Mita - 30 december 2009 07:32

Då fick jag tyvärr ringa det samtalet som jag hoppades att få slippa, ca 100 meter utanför oss så satte drägget igång igen att skjuta raketer, stora, feta, färgglada saker som åkte rätt upp i skyn med ett tjutande läte som avslutade med en rejäl smäll.

Konstapel Fr...son svarade med en bestämd ton, Polisen, hur kan jag hjälpa dig??

Jag förklarade mitt ärende och fick då höra en så uppgiven röst att jag knappt inte trodde mina öron.

-Jag vet, svarade han, det är värre än vanligt i regionen, folk ringer ner oss men tyvärr vi har inga resurser. Och jag förstår inte hur människorna har råd nu i dessa tider.

Okej sa jag då men vad ska jag göra, ta lagen i egna händer???

Han mumlade något oförståerligt, så Mannen gick då bort till "de skyldiga" och möttes av bland annat av en vuxen karl i mogen ålder som står vid Storgatan och laddar sitt skjutande och han är askalas packad, eller rättare sagt snorfull.

Mannen förklarar sitt ärende men det var som att tala till en fiskmås, ingen reaktion.

Jag undrar om polisen har resurser när jag har kört upp ett järnrör på nästa rakerskjutardjävul....???

 
 
Kicki

Kicki

30 december 2009 12:43

...ja du Mita man slutar aldrig förundras, här stod en pappa med sina två små på kanske 4 och 6 år å sköt i sandlådan...gick bara därifrån sen med allt skit liggandes kvar...påpekade att det fanns rädda hundar i närheten...förresten va kul med en till...när ska ni hämta den??

http://gammtackan.blogg.se

 
wiper

wiper

30 december 2009 14:08

Syrran har samma problem och måste åka ut med sin hund långt ut i skogen för att slippa eländet. Det verkar bli bara mer och mer fyrverkerier från år från år och det kan man vara utan. Dom är inte bra för miljön heller. Dom kör igång med raketer flera dagar före här men i år har det varit tyst än så länge. Polisen har inte en vanlig medborgare mycket hjälp av numera. Vilken idiot han på torget. Tycker synd om er hundägare. Bra skrivet av dig och helst på slutet. Tack för din nyårshälsning.

Hoppas ni ändå får ett bra nyår

Godd Nytt År
kram

Gott Nytt År

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

skånepågen

30 december 2009 17:37

Ja detta med raketer och smällare är ett elände. Men jag får väl önska dig ett gott slut på det här året trotts allt.

 
Ingen bild

Mita

30 december 2009 18:16

Enligt lagen

• Barn under 18 år får inte köpa eller använda fyrverkerier. Att köpa ut fyrverkeri till personer under 18 år räknas som langning.

• Inte ens en vuxen person får, i de flesta fall, skjuta fyrverkerier utan skriftligt tillstånd från polisen.

• Fyrverkerier får inte skjutas upp i husdjurs närhet om det finns minsta risk för att ett djur kan bli skrämt.

 
Linda

Linda

30 december 2009 19:10

Det är f-djävligt att polisen inte kan göra något...tom när lagarna bryts..
Jag tycker synd om alla djur under dessa rakettider.. Kompisens hund sprang bort för 2 år sen pga att den blev rädd av raketer.. Dom hittade den några dagar senare.. Å då hade han för frysit ena bakbenet..Följden blev att dom fick amputera.. Hemskt.. Stackars hund & dyrt blev det..

Jag önskar er ett riktigt fint år 2010.. Kramar..

http://www.lantligt.bloggagratis.se

 
stina

stina" title="http://bloggagratis.se]stina[/url]" target="_blank">bloggagratis.se]stina[/url]

30 december 2009 19:19

Jag hatar raketer och smällare och ställer mig bakom plakatet: smällaruppropet!

http://enenkelstina. bloggagratis.se

 
Nettis

Nettis

30 december 2009 19:30

Ett riktigt gott nytt år önskar jag dig och din familj oxå! Hoppas, hoppas att folk tänker på djuren...
Kram!

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

 
Anja o flock

Anja o flock

30 december 2009 19:47

Man blir ju så.... ledsen bara:(((((

http://www.anjasflock.bloggagratis.se

 
lyckans smed

lyckans smed

30 december 2009 20:38

Helt sjukt! Sorgligt också på samma gång :( Vilket liv vissa människor har.
Önska er trots allt ett riktigt gott nytt vår!

http://www.lyckosmide.se

 
Lotta Hellsman

Lotta Hellsman

30 december 2009 21:18

Jag förstår dig MITA! Men nästa gång du ringer polisen så får du säga att det står en färgad man med en smällare i näven. Titta bara på TV och lyssna på Obama eller vad han heter, där var det ju en neger som höll på att skjuta kuken av sig i ett misslyckat försök att få ta död på 3oo personer på ett plan-i gengäld om han lyckats så hade han väll fått 200 oskulder i Alahs himmel! Har stavat gudens namn fel med flit så att jag inte själv blir bombhotad-MEN låt dom komma bara! Här finns idiella resurser! Med eller utan polisens insats( stort djävla idiot smile!) Ville bara säga GOTT NYTT ÅR!
PS: är inte rashatare på något sätt men det är bara bra för våra invandrare som sänkt mitt socialbidrag så att jag snart tvingas ut i arbetslivet, ställer upp för oss i deras nya värdsland när de verkligen behövs-det blir ju pluspoäng för dem!

http://www.baddads.se

 
MissC

MissC

30 december 2009 21:40

Önskar dig ett..
Gott Nytt År!

http://misscsus.blogspot.com

 
katsura

katsura

30 december 2009 22:40

Smällare och raketer är ett gissel, men peppar, peppar har det smällt ovanligt lite hos oss än så länge. Det blir Chilis andra nyår och jag hoppas detta går lika bra som det förra. Hon reagerade inte alls (thank god!). Jag hoppas du får ett bra nyår trots allt och vi "ses" igen 2010.

http://katsura.bloggplatsen.se

 
Micke

Micke

30 december 2009 23:45

" Hjulet snurrar men hamstern är död " Väldigt klok man som dyngrak ska skjuta raketer... Den siste idioten är ännu inte född tyvärr. Önskar dig GOTT NYTT :)

http://tomten.bloggplatsen.se

 
Magnus

Magnus

31 december 2009 01:20

Fy f-n...inte kul. Hoppas ändå att ni får en trevlig nyårskväll...och, Mita: Gott nytt år!

http://mj.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ab/annika B

31 december 2009 02:44

varför inte bara ta ifrån dessa raketer å köta upp i deras a*sle?
Ja menar onyktra vuxna vad är ddet för föredömmen innför barnen?
Tvi kör helst raketen i halsen då får de inte än sup mer i år....Skål, med alkoholfritt vin
gott nytt år

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mita - 3 juni 2015 14:46

Nu har grabbarna blivit 10 veckor och är nu ute till försäljning. Xoloitzcuintle är Mexikos nationalras och nämndes tidigare i Sverige som Mexikansk nakenhund. Rasen har ett mycket gammalt ursprung och tillhör gruppen urhundar. Xolon har en härlig ...

Av Mita - 24 april 2015 16:05


Idag har valparna fått prova på att känna på gröngräset, inte så uppskattat, lite läskigt var det nog allt!   ...

Av Mita - 11 april 2015 09:50

Nu är valparna 11 dagar gamla och jag väntar med spänning på att de små liven ska öppna sina ögon, hörde dock av en erfaren uppfödare att fullmatade tar lite längre tid på sig, och nog är valparna fullmatade allt. Det är ju helt fantastiskt hur de ka...

Av Mita - 3 april 2015 06:28

Vi är inne på dag tre i de små valparnas liv, det går fantastiskt bra, Alice är så duktig, hon var lite reserverad första timmarna men nu har hon tagit till sig killarna och vill absolut inte lämna de ur sikte, jag får lyfta ut henne för att hon ska ...

Av Mita - 1 april 2015 20:05


Efter mycket slit så har nu Alice fått sina valpar, det blev två välmående nakna jättefina killar, jag tror att jag krystade mer än vad jag gjorde när jag födde barn ...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards