rocotopeppers

Direktlänk till inlägg 18 november 2009

Håll i hatten

Av Mita - 18 november 2009 16:58

vad det blåser ute, vindspelet lever sitt egna liv idag. Det regnar även småspik utanför och jag som tänkte sätta lite lökar lite ídag men det får vänta till helgen istället.

Var på Plantagen och shoppade 15 kirigislökar-Purpul Sensation, 30 st Chinonodoxa, 30 rosa dvärg Allium, 25 pärl Hyacinter, 25 tulpanlökar av sorten Purple Prince och en Amaryllis, Red Lion, allt till det sagolika priset av 134:-.

Nu ska jag frysa in regnvatten så jag har till orkidéerna hela vintern, vem vet det kanske blir en vargavinter ändå



 
 
Ingen bild

skånepågen

18 november 2009 19:44

En hälsning från blåstens centrum, här stormar det av bara, ja du vet !

 
stina

stina

18 november 2009 21:37

Det är ett av livets stora nöjen- att gräva ner lökar och sen gå och vänta och när våren kommer jag inte riktigt ihåg vad det var jag satte så då går jag spänt och tittar och väntar på vad som dyker upp- det är lika kul varje gång.

http://enenkelstina.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mita

19 november 2009 06:45

Skånepågen, hörde av min väninna att det var kaos därnere...håll i dig=)

Stina, visst är underbart..

 
Ingen bild

catrin

19 november 2009 10:18

jasså ska de ha regnvatten? va fiffig du är!
det var ju superbilligt man kanske ska åka dit nästa v då... åååå va vi längtar till våren då allt det där ska poppa upp!
vårkramar

 
Kommandoran

Kommandoran

19 november 2009 14:13

Varför fryser du in regnvatten till orkidéerna...?

http://kommandoran.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mita

19 november 2009 18:02

Catrin, japp regnvatten ska det vara, det mår orikdéerna bäst av, har jag hört och mina har fått regnvatten i 6 månader och mår bra av det....lägg en tärning varannan vecka och vips så sköter allt sig självt

Kommandoran, jag fryser in vatten om vargavintern kommer, för då måste jag tömma ut regnvattentunnorna så att de inte spricker

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mita - 3 juni 2015 14:46

Nu har grabbarna blivit 10 veckor och är nu ute till försäljning. Xoloitzcuintle är Mexikos nationalras och nämndes tidigare i Sverige som Mexikansk nakenhund. Rasen har ett mycket gammalt ursprung och tillhör gruppen urhundar. Xolon har en härlig ...

Av Mita - 24 april 2015 16:05


Idag har valparna fått prova på att känna på gröngräset, inte så uppskattat, lite läskigt var det nog allt!   ...

Av Mita - 11 april 2015 09:50

Nu är valparna 11 dagar gamla och jag väntar med spänning på att de små liven ska öppna sina ögon, hörde dock av en erfaren uppfödare att fullmatade tar lite längre tid på sig, och nog är valparna fullmatade allt. Det är ju helt fantastiskt hur de ka...

Av Mita - 3 april 2015 06:28

Vi är inne på dag tre i de små valparnas liv, det går fantastiskt bra, Alice är så duktig, hon var lite reserverad första timmarna men nu har hon tagit till sig killarna och vill absolut inte lämna de ur sikte, jag får lyfta ut henne för att hon ska ...

Av Mita - 1 april 2015 20:05


Efter mycket slit så har nu Alice fått sina valpar, det blev två välmående nakna jättefina killar, jag tror att jag krystade mer än vad jag gjorde när jag födde barn ...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards