rocotopeppers

Direktlänk till inlägg 17 november 2009

Godmorgon

Av Mita - 17 november 2009 05:56

Sitter här med en kopp hibiskusthe, lite tända ljus och det är så tyst och skönt..

Älskar att bara få vara själv på morgonen en stund,

Har legat en stund och funderat på lite trädgårdsprojekt, Mannen vill ju anlägga en damm och tanken har börjat att växa hos mig för att stanna kvar, vi har ju en traditionell trädgård och jag vill linda in den lite mer och göra det lite spännande.

Jag får fundera och skissa vidare uppe i huvudet, promenara runt och göra lite benchmarking hos övriga bybor's trädgårdar, det är +10,2  grader ute just nu och det händer saker...

Tror faktiskt att jag har trädgårdsabstinens, känner hur det kliar i fingrarna för att gå ut och gräva men det är ju kolsvart ute så det kan bli lite svårt att se vad jag gör.

     

landet  

      

Man kanske kan bygga en stor plastkupol över tomten så var det alltid så härligt grönt och energigivande.Glad

 
 
trollpackan

trollpackan

17 november 2009 08:47

Nja..skippa den där plastkupolen, det är för "modernt" för er trädgård*skratt*
Ni har ju så fint där som det är, fast en damm vore kanske kul? Med fina växter runt, stenar..hmm...skulle säkert få dit många fåglar också.
Gillar den där buddhan som ni har som ett blickfång där, kanon!

http://www.trollpackan.bloggplatsen.se

 
Anja o flock

Anja o flock

17 november 2009 09:27

Ååååhhh men SLUTA!!
Nu måste jag ju åka å köpa rea-lökar nånstans!!! Längtar till våren redan nu...

http://www.anjasflock.bloggagratis.se

 
GladaKatarina

GladaKatarina

17 november 2009 12:35

Mmmm, njuuuter av bilderna! Mysigt med nya planer! :-)

Ta't lugnt med skickandet, det blir så härligt när det kommer! :-D Jag raderade kommentaren med din e-postadress, men såg sedan att du hade den i din presentation... Sorry!!!

Ha en fin dag!

http://gladakatarina.bloggplatsen.se

 
Kommandoran

Kommandoran

17 november 2009 14:09

Inte utan att man längtar till andra årstider när man ser dina bilder. Fast 10 grader varmt låter nästan lite kontinentalt (säger jag avundsjukt, som har minusgrader), så ut å gräv:)

http://kommandoran.bloggplatsen.se

 
susanne

susanne

17 november 2009 18:36

åhhh..stööööön..pust den enda som är grön här är jag... av avund vad vackert vilket hus.vilken grönska-- tror du jag smällde av av att se jul rosen sticka upp... ???
fick ont i svanskotan av dunsen---
LOVELY vill se mera :=)
hinner den blomma till jul? ( jul rosen)

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

 
Ingen bild

skånepågen

17 november 2009 21:37

Härliga drömmar du har. En damm, kanske lite porlande vatten, är verkligen en lisa för alla sinnen.

Det finns inget som är så härligt som att bygga luftslott, blir dom av är det en extra bonus.

 
stina

stina

17 november 2009 22:11

Vilket jättefint hus ni här. Jag älskar också tulpaner, de finaste vi har är svarta,black hero tror jag att de hette.

http://enenkelstina.bloggagratis.se

 
ylle

ylle

18 november 2009 07:03

En kanonfin trädgård Du har! *avundsjuk* - för jag har bara en skogstomt, lättskött men svårgrävd... Ha ha Skånepågen, luftslott är väl det mesta som JAG bygger...

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

catrin

18 november 2009 10:09

å vilka härliga sommarbilder! här ösregnar det och blåser halvstorm över leråkrarna o november känns längre inge kul...
vi kommer till kalmar den 26 om du ska avkräva maken nåt typ olja eller så!
kram
ps! din son får rulla köttbullar här vilken kväll som helst, mums!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mita - 3 juni 2015 14:46

Nu har grabbarna blivit 10 veckor och är nu ute till försäljning. Xoloitzcuintle är Mexikos nationalras och nämndes tidigare i Sverige som Mexikansk nakenhund. Rasen har ett mycket gammalt ursprung och tillhör gruppen urhundar. Xolon har en härlig ...

Av Mita - 24 april 2015 16:05


Idag har valparna fått prova på att känna på gröngräset, inte så uppskattat, lite läskigt var det nog allt!   ...

Av Mita - 11 april 2015 09:50

Nu är valparna 11 dagar gamla och jag väntar med spänning på att de små liven ska öppna sina ögon, hörde dock av en erfaren uppfödare att fullmatade tar lite längre tid på sig, och nog är valparna fullmatade allt. Det är ju helt fantastiskt hur de ka...

Av Mita - 3 april 2015 06:28

Vi är inne på dag tre i de små valparnas liv, det går fantastiskt bra, Alice är så duktig, hon var lite reserverad första timmarna men nu har hon tagit till sig killarna och vill absolut inte lämna de ur sikte, jag får lyfta ut henne för att hon ska ...

Av Mita - 1 april 2015 20:05


Efter mycket slit så har nu Alice fått sina valpar, det blev två välmående nakna jättefina killar, jag tror att jag krystade mer än vad jag gjorde när jag födde barn ...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards