rocotopeppers

Direktlänk till inlägg 16 november 2009

Vad är det för ett jävla uttryck

Av Mita - 16 november 2009 17:11

Lyssnade på radion i bilen hem efter jobbet och fick höra ett uttryck som jag måste säga är ett av det töntigaste jag hört.........I kväll blir det åka av i sänghalmen..............men snälla, vem säger så.!?

-Älskling ska vi åka i sänghalmen ikväll?? eller Gumman, nu blir det åka av.........gahh

Skulle Mannen yppa det till mig för en kärleksstund så bröt jag nog ihop.....åka i sänghalmen...jesses..


Eller vad säger ni, kineserna??

  

Vinterskruden börjar att visa sig, bleka och orakade även dessa två.......

Kolla in Bechamels mittbena, fluff ala fluff...

 
 
Caroline

Caroline

16 november 2009 17:24

hahaha ja det måste jag hålla med dig av. Det hade absolut inte blivit åka av om jag fått höra det så :P

http://anotherdaywithcaroline.blogg.se

 
Ingen bild

catrin

16 november 2009 17:59

jasså kinesernas solbränna har försvunnit den med, man är blek o grå här för vi har inte varit i egypten...

 
pillan

pillan

16 november 2009 18:07

Rasta kakorna kommer till nästa helg ,,
då jag har hela huset för mig själv, och kan baka när jag vill och vad jag vill !!

http://www.pillans.se/wp

 
Nettis

Nettis

16 november 2009 20:25

Hahaha, japp det är ju ett gammalt uttryck, åtminstone i mina trakter, haha! Men vem f-n vill använda det, hihi!
Fast det mest oromantiska och avtändande som finns, är väl ändå om partnern säger Är du k*t!!!!! Hahaha, jag tycker att det är hemskt!!!

Åååh vilket sött fluff a´la fluff Bechamel har, hihi :) ! Sötnosar båda två ♥ !

Jag har provat med kamomill-the mot magen... Det brukar alltid släppa då. Men det har inte funkat så bra denna gången. Jag får vänta ut det denna gången.
Har ju ulcerös colit. Men tarmsjukdomen är inne i en mycket bra fas just nu. Så det beror inte på det i alla fall, som tur är :) .

Kramis!

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

 
skogsnuvan

skogsnuvan

16 november 2009 22:01

Oromantiskt och avtändande kan man verkligen säga. Underligt uttryck. Föresten vem har halm i sängen nu för tiden.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

 
katsura

katsura

16 november 2009 22:10

Jag håller med dig! Hade man dessutom kallats "Snäckan" hade det varit helt kört... ha ha!
Ha det gott!

http://katsura.bloggplatsen.se

 
ylle

ylle

17 november 2009 06:26

Typiskt klumpigt och töntigt uttryck. Låter som om det kommer från nåt sån där fånigt "folklustspel".. som inte verkar kunna skoja om nåt annat än om "sänghalmen" och diverse organ... Baaaah....

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mita

17 november 2009 06:49

Caroline, tack för att du tittade in..

Catrin, men det har vi, hihi...

Pillan, jag väntar så gärna

Nettia, jag hålle med till fullo ang kåtheten...oerhört avtändande

Skogsnuvan, här lyser då halman med sin frånvaro

Katsura, ja vilken fasa......snäckan, så jäkla käckt

Ylle, vi är såååå lika ni många av våra tankar att et nästan är läskigt..



Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mita - 3 juni 2015 14:46

Nu har grabbarna blivit 10 veckor och är nu ute till försäljning. Xoloitzcuintle är Mexikos nationalras och nämndes tidigare i Sverige som Mexikansk nakenhund. Rasen har ett mycket gammalt ursprung och tillhör gruppen urhundar. Xolon har en härlig ...

Av Mita - 24 april 2015 16:05


Idag har valparna fått prova på att känna på gröngräset, inte så uppskattat, lite läskigt var det nog allt!   ...

Av Mita - 11 april 2015 09:50

Nu är valparna 11 dagar gamla och jag väntar med spänning på att de små liven ska öppna sina ögon, hörde dock av en erfaren uppfödare att fullmatade tar lite längre tid på sig, och nog är valparna fullmatade allt. Det är ju helt fantastiskt hur de ka...

Av Mita - 3 april 2015 06:28

Vi är inne på dag tre i de små valparnas liv, det går fantastiskt bra, Alice är så duktig, hon var lite reserverad första timmarna men nu har hon tagit till sig killarna och vill absolut inte lämna de ur sikte, jag får lyfta ut henne för att hon ska ...

Av Mita - 1 april 2015 20:05


Efter mycket slit så har nu Alice fått sina valpar, det blev två välmående nakna jättefina killar, jag tror att jag krystade mer än vad jag gjorde när jag födde barn ...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards