rocotopeppers

Alla inlägg under september 2009

Av Mita - 15 september 2009 06:23

Åh vad skönt, jag mår inte skrotigt idag utan jag mår alldeles förträffligt, helt övertygad om vitlöken, rödbetan och c-vitaminens intagande i dagarna fem.

Oskar är fortfarande dålig men han är på bättringsvägen, ingen feber igår kväll, så han får stanna hemma idag med.

Detta är första gången som han är borta från skolan i tre skoldagar pga sjukdom under hans skoltid.

Av Mita - 15 september 2009 06:10


Din arbetsuppgift är att upptäcka din arbetsuppgift och

sedan ägna dig åt den av hela ditt hjärta.


                                                  
              Buddha

Av Mita - 14 september 2009 18:18

Nu ska jag börja med dagens middag, det blir strimmlad kycklingfilé med grön curry, bambuskott, morötter, blomkål, röd lök, limeblad, cocosgrädde och chili i en gryta, och till det ris och qinoa samt nykokta rödbetor.

Passa på ni som gillar rödbetor, koka och frossa i sensommarens delikatesser och bygg upp ett bra skydd.

Av Mita - 14 september 2009 18:13

Gick en runda nyss ute och verkligen tittade på hur det ser ut i trädgården och vad som hänt de senaste dagarna, vissa blommor kör visst en runda till innan det blir dags för vila i ett antal månader.                         

Av Mita - 14 september 2009 06:44

med nya utmaningar, det känns som att hösten står och gläntar lite utanför, temperaturen är inte mer än + 14 grader ute nu på morgonen.

Har bara varit på en minipromenad i morgonrocken, det blev ett varv runt huset och sedan plockade jag en stor påse plommon som jag tar med på jobbet, annars kommer de aldrig att bli uppätna.

Det får bli en skogstur i eftermiddag istället med Cha-Gall....den lilla lipsillen.......

Av Mita - 14 september 2009 06:26

Jag går på Ora Thaimassage i Saxnäs, vill du ha telenummret så maila mig på mita.s@live.se


Ala är jätteduktig och har riktigt bra priser!!!

Av Mita - 13 september 2009 18:10

Har varit och lämnat Bechamel till Momma nyss för hon började att släppa till den lilla rackaren och det är inte riktigt läge för valpar ännu. Det kommer att bli tomt utan henne och Cha-Gall går runt och piper och letar efter henne...

  


Idag har vi varit Borgholm och frossat i surströmming och gräddtårta, tänk er den mixen i magen Obestämd.

På hemvägen så var då jag tvungen att besöka en offentlig rastplats efter vägen, det höll på att

hända en riktig olycka..


Oskar som älskar surströmming kunde inte vara med då han legat sjuk sedan i fredags, imorse var febern hög igen och det är nästan så jag får ringa El Doctore imorgon om han inte piggnar till.

Får laga något riktigt starkt ikväll så att influensan skräms bort, chilin är ju mogen nu

  


Av Mita - 12 september 2009 18:07

Var iväg idag på mina trattisställen men hittade bara ca en liter men det kommer i massor, kom även hem med tre liter gulingar. Har tillbringat dagen utomhus då vädret varit strålande, rensat och fejjat i trädgården.


Nu har jag färska rödbetor och kronärtsskockor på spisen och tunna revben i ugnen.........svampen äter vi någon annan dag

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards