rocotopeppers

Alla inlägg under september 2009

Av Mita - 10 september 2009 07:45

Igår gjorde jag något som ett antal andra miljoner människor gjorde, jag tittade på fotboll.

Jag tittade på fotboll, jag tittade på fotboll........smaka på det ni!


Men jag kommer inte att titta fler gånger, (tror jag) jag blir så satans engagerad så att

nerverna kryper ur mig, jag skriker och svär så att kineserna gömde sig bakom soffan.


Men, jag tittade på fotboll..............

Av Mita - 9 september 2009 06:38

Var och kissade nyss och såg då att jag har börjat sympatilöpa med Bechamel Förvånad

Men kom genast på att det färgat av sig av de nykokta rödbetorna som jag åt i mängde igår kväll,

åhh vad gott det var men smör och filingsalt samt grillade isterband.


Det är ju en djungel det här med löpet, förlöp, höglöp, efterlöp, tyst löp, delat löp, förlängd löp.

Övergången mellan förlöpet och höglöpet sker stegvis. Höglöpet är de dagar när tiken är villig att para sig. Perioden varar i genomsnitt 7-9 dagar med en normal variation på 4-12 dagar.

 Tror nog att vi får lämna bort den lilla till Momma vilken dag som helst, för här ska det minnsan inte bli valpar...ännu!

Av Mita - 9 september 2009 06:19

Jag var den griniga tanten igår när jag körde hem över bron, låg mitt mellan filerna, hade radion på hög volym och noncalerade total alla trängfisar som ville fram.

HAHA rätt åt er.........fartdårar som ska trängas på en stackars liten bro...........jaja, visst är även jag en fartdåre (ibland) men jag tränger mig aldrig, så det så..

Av Mita - 9 september 2009 06:09

Vaknade med en god idé i huvudet, att göra egen plommon chutney med egenodlad chili som jag skulle kunna sälja på Skördefesten i glasburkar med egen etikett.............vilken strålande idé

Av Mita - 8 september 2009 18:06

Åhh vilket fantastiskt väder vi har i dag, solen gassar och det är 22,6 grader ute nu den 8 september, tänkte klippa gräset men maskineriet stannar hela tiden, kan det vara skit i tanken månne!!

Jag har dock rensat lite ogräs i rabatterna och som vanligt full av rivsår efter rosenbuskarna. Plockat ännu ett gäng med björnbär och funderar på vad jag ska göra med alla plommon, det är ju bedrövligt att jag inte tar vara på allt men vad ska jag göra med 250 kilo plommon, kanske jag kan skänka lite till ett äldreboeende, vad tror ni?


Av Mita - 8 september 2009 05:47

Är det någon som kommit underfund om var jag ser alla mina bilder så att det lätt går att infoga?

Måste jag gå på infoga/redigera knappen?

Av Mita - 8 september 2009 05:44

      

Vad han är härlig den gula charmören!!

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards