rocotopeppers

Alla inlägg den 16 september 2009

Av Mita - 16 september 2009 21:52

Jag var på föräldrarmöte ikväll på Oskars skola och polisen var där och informerade om droger, nu är det visst en trend på ön att ungdomarna "boffar", alltså använde gas från sprayflaskor, tex hårspray, luktagott spray och spraygrädde............hallå hur fasiken hittar ungdomarna på allt?

Det sprutar in gasen i plastpåsar och sedan drar i sig det mellan en trasa, det blir ett rus på upp till 30 minuter....vidrigt.

Han berättade även om bemanningen på ön, det är totalt 11 personer och av dem är det fyra ute på fältet, och då menar han från Ottenby och upp till Byxelkrok, YES vad tryggt..........kanske ska passa på och göra sig en slant....

 


Av Mita - 16 september 2009 17:45

Har varit hos tandläkaren idag för att laga en plomb hoppat ur munnen på mig, blev då upplyst om att man kunde teckna en tandvårdsförsäkring på tre år. Då betalar man en summa i månaden beroende på ålder och tändernas kvalité, jag blev undersökt och fick min tand lagad det skulle gå på 1600:- men om jag teckande försäkringen så tog den kontrollen och 150:- av tandlagningen.

Fick vänta ett tag innan de räknade ut min månadskostnad, det blev 108:- i månaden, så jag betalade 950:- nu för denna lagning. Sedan blir det min månadskostnad och då är allt fritt i tre år.

Detta tyckte jag var ett klipp............Förvånad

Av Mita - 16 september 2009 06:27

Klockan är 06.27 och här sitter jag vid datorn, fick en intressant muntlig kommentar igår, som jag tänkt på nu på morgonkvisten. Det var en person som undrade hur vi "bloggare" (vuxna människor)  kunde sitta vid datorn tidiga mornar och sena kvällar och samtidig påpeka för våra barn att inte sitta vid tv eller datorn för länge. Jag retar mig lite på det faktiskt, om jag väljet att "blogga" 20 minuter på morgonen och sedan upp till en timma på kvällen så är det väl min ensak, och om jag sedan påpekar till Oskar att han inte ska sitta vid datorn på kvällen tycker jag inte hör hit.Vi är vuxna och våra barn är just det Barn, klart som den att det måste finnas olika regler för kidsen.

Jag är vuxen och självständig och bloggar när jag vill och faktist helst utan "storebror ser dig" kommentarer från omvärlden.

Och för den delen vet ni vad jag mer gjort?? Jag klev upp klockan 05.00 för lipsillen satte igång, var ute en stund i trädgården och sedan la jag mig på soffan och lyssnade på ljudbok.....jag en vuxen människa, ljudbok på sofflocket när det finns ogräs att rensa............


Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards