rocotopeppers

Alla inlägg under augusti 2009

Av Mita - 6 augusti 2009 09:24

För alla kommentarer om gårdagens händelse, ni är guld värda.....i sådana situationer är det lätt att känna att jag gjort fel, och jag lovar sonen kommer inte att göra om det.

Nu åker sonen och mannen till Stockholm i dagarna tre för att hälsa på Oskars storebror Fabian.

Själv kastar jag mig på cyckeln och rullar ner till stranden i detta bedårande väder, lyssnar just nu på en fantastiskt rolig bok som heter Potensgivarna, en bok att rekomendera...


Av Mita - 5 augusti 2009 20:49

Idag har det varit en dag att minnas då jag gav min son ett straff som nog sitter i ett tag, han sov borta hos en kompis igår natt och när jag imorse ringde mobilen så var det bara telesvararen på.

Jag ringde då hem till kompisen's "plastmamma" och frågade om jag fick tala med Oskar, fick då till svar att kompisen sover hos Ozzy!!!!???

Ozzy=Oskar, alltså våran Oskar..

Blev rädd, riktigt rädd och orolig för var han var någonstans,hönsmamma som jag är, efter fem minuter ringer "plastmamman" tillbaka och sa att hon talat med pappan och att kompisen och Oskar sover hos en annan kompis.....

Jag blir då tokig, arg, besviken osv...........här snackar vi om tillit..

Villl veta var han är, vem han sover hos osv.

Åkte ner till den andra kompisen, väckte väl upp halva kvarteret med mitt vokabulär och ljudnivå...

Är det något jag verkligen HATAR så är det lögner och det är verkligen inget som klär min son.

Datorförbud, mobilförbud och utergångsförbud!!!!!!!!!!!!!

Fast bara idag men det vet han inte om ännu.


Av Mita - 5 augusti 2009 07:25

Jag ska nog inte titta på nyheterna på morgonen, har ju ett fasligt morgonhumör och detta är ju som att hälla bensin på elden, jag fullkommligt exploderar.


Nu ska jag ta mig min morgonprommenad istället och göra av med lite energi, det är varmt och skönt ute.

Av Mita - 5 augusti 2009 06:59

Hur f-n kan man hylla anorexin?????????????????

Av Mita - 5 augusti 2009 06:46

Marianne Samuelsson, vilken jävla planet är du ifrån, hur fan har du mage att uttala dig på detta sätt. Avskyvärt och osmakligt, tvi, tvi, tvi...........

Den typ av människor som du representarer tar jag avstånd ifrån, looser....

Av Mita - 5 augusti 2009 06:42

Har ni men hund lust att deltaga i social träning så är ni välkomna till Mörbylånga ikväll klockan 18.00, medtag något att sitta på samt fika....


Av Mita - 5 augusti 2009 06:18

Godmorgon alla pigga människor därute, själv är jag bara så trött på mig själv att jag inte kan få sova ut en enda morgon, nä uppe med tuppen som en annan pensionär, låt mig vakna en morgon som tonåring istället, ligga och dra sig till 12-tiden, kliva upp och starta dagen med en shysst lunch istället.

Av Mita - 4 augusti 2009 21:15

Idag blev det grillat för tredje gången i sommar, jag gjorde hamburgare som blev klart godkända.

Recept:

600g nötfärs som du blandar med 5dl vatten, chili och röksalt

serveras med bacon, ost, romansallad, rödlök och körsbärstomater.

Dressing:

Creme Fraiche

Majonäs

Dijon

Tomarpuré

Finhackad saltgurka

Nymalen svartpeppar

Blanda ihop och låt stå svalt en stund


Grilla hammisen och baconet samt brödet, lägg på tillbehören och mumsa i dig................

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards