rocotopeppers

Alla inlägg under augusti 2009

Av Mita - 11 augusti 2009 17:54

Det har vräkt ner i ett par timmar och nu har jag rensat ogräs i ca tre, det går ju så mycket lättare när jorden är blöt, jag har samtidigt lyssnat på en fantastiskt spännande deckare av Carin Gerdhardse, Mamma, Pappa, Barn och är har nu börjat på henners första bok som heter Pepparkakshuset.

Pepparkakshuset var hennes första bok och sedan kom MPB men jag hade ingen aning om det , men det är fristående böcker så det gör inget.

Nu ska jag ut och dra upp maskrosorna som är på gång igen.

Av Mita - 11 augusti 2009 11:14

Det blev inget bad för min del, blåste kallt utav bara den. Jag stod och tittade ut mot Kalmarsund och plötsligt gav kineserna i väg sig ner i vattnet, jag fattade nada för Cha-Gall avskyr ju att bada. Då helt plötsligt dyker ett litet brunt huvud upp ur vattnet, ser ut som en mård eller iller.

Har sett den lilla bruna parveln vid hamnen ett par gånger, han/hon verkar definitivt inte rädd för människor, kan det vara ett tamdjur?


Av Mita - 11 augusti 2009 08:01

Hänger över ön idag, ska gå en prommis nu och ev ta ett skönt morgondopp.



Av Mita - 11 augusti 2009 07:36

Igår gjorde vi en dagsutflyckt till Norra Öland, vårt mål var Sandvik.

Det blev ett underbart skönt bad, vattnet känns mycket klarare där uppe, sedan lunchade vi hamnen, det blev Fisksoppa för min del. Stekt strömming med potatismos för Lasse (som han har tjatat om hela sommaren) och Bläckfisk med Pommes för Oskar. Allt var supergott och till bra pris...

Två badpojkar som gör mig varm i hjärtat!!!!!

I bakgrundes syns platsen för det årliga besöket på Skärtorsdagen.

Blå Jungfrun

Strandremsan består enbart av mjuka vackra stenar..


Efter Sandvik åkte vi tillbaka mot Färjestaden med stopp på Strutsfarmen, Kamelridningen i Alböke och Borgholm

En frisyr likt Bechamel's

Av Mita - 10 augusti 2009 06:46

Vacknade 06.30 och gnydde lite, vill inte åka och jobba men då slog det ju mig att jag har ju en vecka kvar på semestern....GLADAST!!!!!

Förra veckan har varit så avslappnande och härlig, strålande väder i dagarna sex, sol, bad, sena kvällar med kallt vin och god mat......


Nu ska jag ta min sköna entimmes promenad med kineserna, och ni andra får ha en skön dag även om ni är tillbaka på arbetet eller har ledigt!!


Av Mita - 9 augusti 2009 18:02

Idag har det varit stranden hela dagen, underbart väder och jag har legat med lurarna i öronen i sex timmar, mend lite pauser för fika och bad.

Har legat och retet mig på alla vattenskootrar som för hänsynslöst fort bland alla badande människor, va fan finns det inga regler för sådant?

Ok att du kör fort över sundet men inne bland badande barn på grunt vatten!!!!

Sjukt och farligt...........

Av Mita - 8 augusti 2009 17:32

Öppen Klass Kv 2

Domare Zoran Brankovic

Middle strong, Typical head, Good eyes and ears, Strong neck, God top and bottom lines, Enough developed chest, A bit loose in elbows, In action too close behind

Jag är väl inte helt nöjd med en tvåa precis men han skötte sig utmärkt i ringen och på bordet, det andra växer till sig....

Av Mita - 8 augusti 2009 07:07

Nu drar jag och Lurken till Ronneby!

Ha nu en bra lördag!!!!!!!!!!

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards