rocotopeppers

Alla inlägg under augusti 2009

Av Mita - 28 augusti 2009 09:49

Tog min vanliga långpromenad och såg att de flitiga arbetarna från kommunen hade varit nere och rensat vid Dämmet, trodde att man rensade från vattnet och ut mot land......och vad bra att de passade på att tömma soptunnorna.


Av Mita - 28 augusti 2009 07:44

Idag är jag tokledig hela dagen, en underbar känsla att få kliva upp och göra frukost åt sonen som har börjat skolan, skämma bort honom lite=)

I sommar har det ju mest varit galna långa sovmornar av tonåringen så det har inte varit läge för frukost på sängen.


Tänkte lite på mitt Medborgarförslag, vore det inte på plats av kommunen att åtminstone tacka för visat intresse eller ja tack vi har fått ditt förslag!

Nej då här lyser svaret med sin frånvaro och jag tror att jag är den enda som har lämnat in något förslag i Mörbylånga Kommun, men det är som vanligt.

De ställer krav att man ska skicka in på speciella blanketter annar gäller det inte , men att själv göra en motprestation finns visst inte på kartan.

Snart är klockan 08.00 och då ska jag minsan ringa och fråga............kan ge en tia på att "kvinnan" har sovmorgon............hallå, kan man få ett jobb hos er?????

Av Mita - 27 augusti 2009 23:25

och dröm söta drömmar!!!!


Av Mita - 27 augusti 2009 19:46

Imorgon åker jag till Malmö och ska tillbringa helgen med Malou och få njuta av att se när hon och Jerri ska bli ett med varandra, det kommer att bli ett Rockabilly bröllop att minnas!

Av Mita - 27 augusti 2009 17:58

Igår kraschade telefonin på jobbet och idag var det datorn, telefonen och datorn är mitt starkaste arbetsredskap så det har varit väldigt frustrerande att inte kunna utföra något vettigt på två dagar.

Det har varit två IT tekniker inkopplade och ingen hittar något fel men det är megafel i burken, kan inte jobba med två program samtidigt och definitivt inte komma ut på nätet, kommer heller inte åt min privata mailbox.

Och här hemma så har den stationära oxå kraschat, jag har lust att kasta ut skiten genom fönstret och aldrig mer ta i en dator.............


Nu ska jag ut och plocka in björnbär för att bli av med all dålig energi.

Av Mita - 26 augusti 2009 08:52

Mitt förslag till Mörbylånga Kommun är att de ska bygga en Rastgård i centrala Färjestaden, ett ställe där hudarna kan får leka ihop utan att det dyker upp harar och risk för olyckor. Det är även många äldre som inte har möjlighet att rasta sina hundar ordentligt.

Alla har ju inte möjlighet att komma ut i skogen för stt släppa sina hundar och hundintresset ökar år för år.

Det ska bli kul och se om jag får någon respons på detta, förutom då att det kostar pengar..........

Av Mita - 26 augusti 2009 06:57

Nu ska jag åka till fastlandet och stå i bilköer över bron, det är påbörjat ett nytt broarbete, så det är bara två filer körbara och det bildas köer i långa banor.

Jag fattar inte vad de underhåller, det har varit underhållningarbete i alla år som vi bott här, tror nog att det skulle bli billigare att bygga en ny.

Och så ska jag lämna in ett Medborgarförslag=)

Av Mita - 26 augusti 2009 06:05

Imorse blev det ingen promenad, det ösregnar ute och jag får inte ut kineserna hur väl jag än vill.

Det fullkommligt vräker ner, häftigt, det var ett tag sedan regnet visade sig, så det finns hopp om svampen. Men det är lite roligt när jag tittar på nyheterna så ska det var 20+ och strålande sol

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards