rocotopeppers

Alla inlägg den 18 augusti 2009

Av Mita - 18 augusti 2009 20:39

När jag vid 18-tiden klev på Kalmarplanet så satte jag mig långt fram för att ha stenkoll på flygvärdinnans ansiktsrörelser, men innan vi skulle starta så bad hon mig och en man bakom mig att sätta oss längst bak.

Fel vikt i planet.....

Kände redan då hur svetten började att krypa fram i händer och träskorbeklädda fötter.

Vi flög med ett litet propellerplan med plats för max 30 personer, när vi närmade oss Kalmar så var jag nästan i uppror, jag upplevde flygresan som att jag satt på en gul gummiflotte bakom en snabb båt i storm.

Kaptenen talade om för oss att vi måste ha bälterna på oss för det är vind..vadå vind??, fasiken det var ju storm.......mitt över Kalmarsund flög vi och gjorde en snäv sväng mot Kalmar och landningsbanan.

När vi väl landade i superhög fart så fick planet en sladd och jag satte min högra näve rätt i armen på mannen som satt jämte mig, han hoppade till och stirrade på mig, jag sa bara

- Sorry, detta är inte min grej och gick sedan av planet i svettkippande träskor.......

Jag är inte bra på sådant här!

Av Mita - 18 augusti 2009 11:30

Sitter på utbildning i Solna, tog flyget upp vid 7-tiden och åker hem igen vid 17-tiden....

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards