rocotopeppers

Alla inlägg den 23 juli 2009

Av Mita - 23 juli 2009 21:10

Ikväll grillade vi en fantastiskt god lax och åt den med pommes, sweet chili och coleslaw,

Gör en glaze av

100g tamarindpasta

2 finhackade chili, gärna habanera eller piri piri

5 cm riven färsk ingefära

3 msk flytande honung

8 blad mynta


Pensla på under tiden du grillar en hel sida lax, tar ca 10 minuter


Coleslaw

Hackad färsk vitkål ca ett halvt huvud

Strimlade morötter 4-5 st

Ett halvt tärnat äpple

Blanda med

4 msk majo

2 dl creme fraiche

2 msk dijon senap

3 msk färsk riven pepparrot

salt och peppar


Servera med tjocka pommes frites och sweet chili.....'

Jag hade velat haft lite salt i glazen men det är ju en smaksak..


Av Mita - 23 juli 2009 18:12

Mannen och kineserna provar den nyinköpta hängmattan

Men till slut så somnar Mannen och Mårten så skönt

Av Mita - 23 juli 2009 17:40

Har ni möjlighet så gå in och lyssna på dagens sommarpratare, jag lyssnade på jobbet och var vettskrämd att någon kund skulle komma in, tårarna trillade nerför kinderna..............

 Från P1

Malin Sävstam,  föreläsare och överlevare:

Malin överlevde tsunamin men förlorade sin man, två av sina barn, sin bästa väninna och hennes barn. Hon uppmärksammades för boken När livet stannar om sitt sorgearbete.

Av Mita - 23 juli 2009 15:08

Hon stod i köket och förberedde ägg koket
Han kommer in och hon vänder sig om och säger
- Älska med mig!
Han skiner upp och tänker detta är min lyckodag!
Rädd att hon ska ångra sig sveper han ner henne rakt där på stället rätt på köksbordet och ger järnet.
När akten är över reser hon sig upp och säger
-Tack och fortsätter att stöka i köket.
Mer än konfys säger han
- Vad i allsin dar var detta om???
Hon svarar
- Äggklockan är trasig och du vill ju alltid ha dina ägg löskokta.

Av Mita - 23 juli 2009 07:07

bjuder på en hel del regn säger meteorologen så jäkla käckt på tv4 



Mig synes sommarens kontrakt vara alldeles för kort

Av Mita - 23 juli 2009 07:03

Cha-Gall tackar för alla fina kommentarer ni ger honom, eller rättare sagt jag Cha-Galls matte tackar..

Vi har anmält till Ronneby den 8 augusti och Böda i september, han är ju väldigt fin till utseendet men beteer sig som ett brunstigt vildsvin bland andra hanar, men det ska jag ta ur honom innan..............

Av Mita - 23 juli 2009 06:54

Igår kväll fick Oskar för sig att han skulle tälta ute på gräsmattan, efter Mannens långvariga orerande om varulvar och vildvittror så trodde jag aldrig att han skulle våga det, men han ligger fortfarande kvar (hoppas jag) i tältet med regnet smattrande och sussar så sött

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards