rocotopeppers

Alla inlägg den 22 juli 2009

Av Mita - 22 juli 2009 22:46

Ikväll har vi varit och  sett på Harry Potter och halvblods prinsen, den var sådär, lämnade inget kvar efter slutetscenen...

Nu har vi ätit varsin stor kantarelltoast och druckit ett glas vin, pratat om åren som gott och inser hur lyckligt lottade vi är.


Av Mita - 22 juli 2009 13:27

Idag har jag Cha-Gall med mig på jobbet, måste börja träningen hårdare nu när utställningen närmar sig med stormsteg.

Vi åkte ner till Kalmarsundsparken och körde ringträning där samt att ställa upp sig, det gick över förväntan faktiskt.

Lyckades tom ställa honom lös så att jag kunde ta lite foton.

Back to business...


Av Mita - 22 juli 2009 07:35

Idag för fjorton år sedan fick sonen sitt namn Oskar, Erik, Mowitz

Idag för fjorton år sedan fick vi säga efter prästinnan

Idag för fjorton år sedan fick vi svara på frågan

Idag för fjorton år sedan svarade vi JA

Idag för fjorton år sedan blev vi Mr & Mrs Stöckel

Av Mita - 22 juli 2009 07:22

Det kommer att bli ett rekordår i år med björnbär i vår trädgård, undra varför det heter björnbär, jag kan då inte se någon liknelse mellan björnen och bäret...........


Av Mita - 22 juli 2009 07:05

Var på Rusta och gjorde detta kanonfynd, ett kanonläckert planteringsbord.

Lyckan är fullständig!!!


Av Mita - 22 juli 2009 06:50

Där stod den stor och stolt, den riktigt lyste med sin gula färg mot blåbärsriset. Jag böjde mig ner tog ett stadigt grepp om svampkniven och förde vänster hand under hatten för att sedan skära av svampen längst med foten.

Tyckte att foten var välgigt tjock tills jag skurit av den och vänder på svampen, och vad sitter då där???

Jo det är en stor skogssnigel som ligger med sin feta kropp slickad mot foten och trycker sitt huvud med sitt stora gap rätt in i hatten.



Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards