rocotopeppers

Alla inlägg den 14 juli 2009

Av Mita - 14 juli 2009 18:28

Jag låg nere vid hamnen idag vid två par i min ålder, kunde inte undgå att höra på deras samtal.

Det pratades middagsmat, de skulle laga kyckling med pesto och männen skulle åka och handla, då frågar den ena om det ska var röd eller grön pesto?

En av kvinnorna svarar, ta den med basilika, samtalet övergår i om damerna ska åka till Glasriket och köpa påslakan av Ulrica Hydman-V för de kostade ju bara 199:- på andrahands sorteringen och hemma i Stockholm över 1000:-

De fortsatte att spekulera om det var 4-6 eller 8 mil dit, men snälla....

Mitt i samtalet frågar då den ena mannen, ska det vara röd eller grön pesto?

Samma kvinna svarar då, ta den med basilika.

Helt plötsligt säger den andra kvinnan, mmmm en cafe latte vore gott nu

Noll respons av de övriga

De fortsätter att prata om Britney Spears konsert igår om hon sjöng själv eller om det var pålagd sång, männen var övertygade om att hon inte sjöng live för att det går inte att sjunga och dansa samtidigt.

Ena kvinnan gick i stark protest och sa att minsan Lill-Babs både sjöng och dansade...........!!!!!???

Då kommer kommentaren igen av den andra mmm en cafe latte vore gott.

Jag var så nära att bara be kvinnan att köpa sin latte och be den andra kvinnan att bara säga GRÖN istället för basilika,

men jag fick mig ett got skratt i alla fall



Av Mita - 14 juli 2009 11:08

Nu har jag äntligen fått mina flamingosar, det blev inte 26 stycken utan 4


Av Mita - 14 juli 2009 09:12

Idag lär väl ön bli extra invaderad av folk som vill vara med och fira fina Victoria på hennes födelsedag när nu Daniel får vara med.

Och nej jag tänker definitivt INTE åka dit, jag måste dock köra upp mot Borghom då jag ska besöka min tatuerare.

För er andra som är sugn så ser programmet ut såhär

  • 17.00 Entrén öppnar
  • 18.25 Stipendiaten anländer
  • 18.30 Kungafamiljen anländer, kungssången
  • 18.50 Uppvaktning av HKH Kronprinsessan Victoria samt överlämning till Kronprinsessan Victorias fond.
  • Victoriastipendiet utdelas till årets stipendiat.
  • Underhållning från scen
  • 20.15 (ca) Avslutning

Jag få väl ändå önska henne ett GRATTIS på hennes dag!

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards