rocotopeppers

Alla inlägg den 11 juli 2009

Av Mita - 11 juli 2009 19:45

Nu ska jag kila ner till Robban och hämta en pizza till mig, Mannen och Oskar är ju på Hultsfredfestivalen och rockar loss.

Jag är ju världens omständigaste människa när jag beställer, eller rättare sagt jag får själv skriva ner vad jag vill ha, brukar dela upp den i två alt tre delar med olika ingredienser på varje del, snacka om restaurangskadad..

Är sugen på parma och kronärtsskocka, tonfisk och capris samt salami och feta, så får det bli..........eller något annat!!

Av Mita - 11 juli 2009 17:44

Efter en aktiv dag med svamplockning i skogen, besök i Kalmar och cykeltur i ösregn så har nu molnen skingrat sig och solen tittar fram, härlig.

Då passar jag på att rensa bort ett vackert men elakt ogräs, vet ej vad denna växt är till för och hur den har hamnat i hela rosenrabatten.

Den snurrar sig runt rosorna och lavendeln, inte så kul då den verkar "kväva" dem.

Jag står på knäna och plötsligt så känner jag hur det kryper precis överallt på mig.

Fan jag sitter mitt i ett underjordiskt myrbo med miljarder av myror och ägg, snabbt in och kokar en kanna med vatten och ättika.

Sedan går jag ut och häller ut det över de små försvarslösa djuren, de dör naturligtvis omedelbart.

Jag vägrar att använda myrr eftersom då äter ju småfåglarna upp myrorna och får i sig giftet samt att kineserna kan slicka i sig det.

Usch nu har jag blivit en massmördare av både myror och sniglar.


Av Mita - 11 juli 2009 08:56

Uppe med tuppen klockan fem och har avverkat både Oskyldigt dömd och Mordkommissionen, lyckades dock somna om ca 40 minuter då regnet började att strila utanför fönstret, det ser ut att börja klarna upp lite vilket jag hoppas på. Strandvädret är ju bara att glömma så det får bli svampskogen istället och ev en tur in till Kalmar för lite socialträning av kineserna.


Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards