rocotopeppers

Direktlänk till inlägg 14 juni 2009

Lammgryta

Av Mita - 14 juni 2009 06:59

En stålande morgon att vakna upp till då solen visar sin fina sida, väntar på att brödbutiken ska öppna så att vi får färska frallor till frukost.


Ska dela med mig av gårdagens middag i form av ett recept, måtten är ca då jag inte har full koll utan lagar på känsla och smak.


Bryn en klyftad stor lök, en delad purjo och tre vitlöksklyftor, en habbis, tillsätt fyra msk Vindaloo, tre msk spiskummin,lite kanel och svartpeppar,  häll på en dl vatten, koka upp.

Häll sedan allt i en mixer och kör till en slät kryddpasta.


Dela den hela kycklingen från Guldfågel =) i minder bitar, bryn sedan i pannan så att det bli en fin yta.

Koka upp ett par dl vatten, lägg i kycklingen, koka upp och skumma av, blanda i kryddpastan och tillsätt en burk krossad tomat och ett par kapslar kardemumma, låt koka i ca 50 minuter på svag värme.


Skiva ca 15 champinjoner och stek på i fettet som blev över efter kycklingen, blanda sedan i det i grytan och tillsätt en burk majskorn.

Låt koka i 20 minuter, häll på två dl cocosgrädde och smaka av.

(Jag fick tillsätta lite honung igår för majsen var inte tilräckligt söt)

Koka Basmati, värm Naanbröd, ät och njut...........mat för själen......




 
 
susanne

susanne

14 juni 2009 08:05

skööönt med sol.... här är det som en filbunke ute regnet bara hänger i luften..
receptet ska prövas.... lät ljuvligt..

http://supermamman.bloggagratis.se

 
Ulla

Ulla

14 juni 2009 10:33

Måste fråga: Vad är Habbis ? och med ett par kapslar kardemumma, menar du 2 korn eller 2 krm.? Cocosgrädde ? finns det också? går det inte lika bra med vanlig?
Måste testa detta så fort vi träffas.
Avis Er som har SOL, snart undrar jag vad SOL är för något. Har inte sett den på evigheter.
Ha de gott
Kram

http://ladyinblue.bloggagratis.se

 
Stig

Stig" title="http://cyberliv.bloggagratis.se]Stig[/url]" target="_blank">cyberliv.bloggagratis.se]Stig[/url]

14 juni 2009 15:28

Det låter som en riktigt MUMSIG middag!!!

Tror jag kopierar ditt recept o hoppas det är ok :)

http:// cyberliv.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mita - 3 juni 2015 14:46

Nu har grabbarna blivit 10 veckor och är nu ute till försäljning. Xoloitzcuintle är Mexikos nationalras och nämndes tidigare i Sverige som Mexikansk nakenhund. Rasen har ett mycket gammalt ursprung och tillhör gruppen urhundar. Xolon har en härlig ...

Av Mita - 24 april 2015 16:05


Idag har valparna fått prova på att känna på gröngräset, inte så uppskattat, lite läskigt var det nog allt!   ...

Av Mita - 11 april 2015 09:50

Nu är valparna 11 dagar gamla och jag väntar med spänning på att de små liven ska öppna sina ögon, hörde dock av en erfaren uppfödare att fullmatade tar lite längre tid på sig, och nog är valparna fullmatade allt. Det är ju helt fantastiskt hur de ka...

Av Mita - 3 april 2015 06:28

Vi är inne på dag tre i de små valparnas liv, det går fantastiskt bra, Alice är så duktig, hon var lite reserverad första timmarna men nu har hon tagit till sig killarna och vill absolut inte lämna de ur sikte, jag får lyfta ut henne för att hon ska ...

Av Mita - 1 april 2015 20:05


Efter mycket slit så har nu Alice fått sina valpar, det blev två välmående nakna jättefina killar, jag tror att jag krystade mer än vad jag gjorde när jag födde barn ...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards