rocotopeppers

Alla inlägg den 14 juni 2009

Av Mita - 14 juni 2009 20:06

Fick denna gulliga award av Nettis , det värmde!! Jag tackar och bugar!


Av Mita - 14 juni 2009 19:33

Till er alla som ger mig så goa kommenterer.

Jag har dock en fråga, när ni kommenterat så svarar jag ju i er blogg, ser att fler och fler väljer att svara i samma kommentar.


Blir så velig hur jag ska göra?

Av Mita - 14 juni 2009 18:34

Vilken dag, solen har gassat och vinden har susat, har varit ute hela dagen och slitit med all växtlighet som trängt upp framför staketet

Helt otroligt hur det kan växa upp ur asfalten, och gräset sedan, jesses vilka rötter men med mycket slit så blev det ju fint.

Av Mita - 14 juni 2009 07:59

Bechamel vill följa med till butiken men det går inte, jag vågar nämligen inte binda hundarna utanför affären.

Det vore ju en hemsk fasa att upptäcka att kineserna blivit stulna.

Sjukt att folk stjäl hundar, men så är det, och just nu kryllar det av icket Ölandsbor här. Det vankas ju jordgubbar....................


Av Mita - 14 juni 2009 06:59

En stålande morgon att vakna upp till då solen visar sin fina sida, väntar på att brödbutiken ska öppna så att vi får färska frallor till frukost.


Ska dela med mig av gårdagens middag i form av ett recept, måtten är ca då jag inte har full koll utan lagar på känsla och smak.


Bryn en klyftad stor lök, en delad purjo och tre vitlöksklyftor, en habbis, tillsätt fyra msk Vindaloo, tre msk spiskummin,lite kanel och svartpeppar,  häll på en dl vatten, koka upp.

Häll sedan allt i en mixer och kör till en slät kryddpasta.


Dela den hela kycklingen från Guldfågel =) i minder bitar, bryn sedan i pannan så att det bli en fin yta.

Koka upp ett par dl vatten, lägg i kycklingen, koka upp och skumma av, blanda i kryddpastan och tillsätt en burk krossad tomat och ett par kapslar kardemumma, låt koka i ca 50 minuter på svag värme.


Skiva ca 15 champinjoner och stek på i fettet som blev över efter kycklingen, blanda sedan i det i grytan och tillsätt en burk majskorn.

Låt koka i 20 minuter, häll på två dl cocosgrädde och smaka av.

(Jag fick tillsätta lite honung igår för majsen var inte tilräckligt söt)

Koka Basmati, värm Naanbröd, ät och njut...........mat för själen......




Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards