rocotopeppers

Direktlänk till inlägg 29 maj 2009

Ville inte göra någon illa (förutom sniglarna då)

Av Mita - 29 maj 2009 06:40

Det var inte meningen att någon skulle bli illa berörd över mina plågsamma bilder med mördarsniglar  som jag saltat för att de ska dö,men jag har inte tid för 1000 husdjur till i trädgården.

 
 
susanne

susanne

29 maj 2009 06:54

fy vad läskigt med sniglarna..förstår dig fast det ser otäck ut... dessa djur vill man inte ha i sin trädgård.. har inga här uppe... tacksamför det...
men det springer björnar här i stället!

http://supermamman.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Anja o flock

29 maj 2009 07:01

Hu, de bilderna såg jag inte förrän nu, läskigt!
(Men förstår dig!)

Fast... ett bättre tips: Röj en hörna i frysen, lägg sniglarna i en platsburk (inte påse, då bränns iskylan!) och de dör snabbt och bet mindre smärtsamt!
Kram!

 
Nettis

Nettis

29 maj 2009 09:56

Jag förstår att du inte ville göra någon illa berörd vännen. Jag får alltid ångest när det gäller djur. Och det är inte alltid bara på gott... För det är jätte jobbigt att vara så känslig :-/ ...
Klippa av huvet på sniglarna är nog det mest humana :) ... Äckligt, men dom dör ju direkt!!!
Stor kram på dig vännen

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

 
lastbilstanten

lastbilstanten

29 maj 2009 16:56

Alla sätt att ta livet av dom där små gynnarna och skadedjuren är bra sätt, tycker jag. Jag är inte så blödig när det gäller djur, bondunge som jag är, men morsans snigelmetod kräver lite tillvänjning. Allt går ju att lära sig... sax... *ryser lite*

http://www.lastbilstanten.bloggagratis.se

 
m

m

29 maj 2009 19:27

MUMSIGT med sniglar ju..*hehe* Man kan tydligen äta mördarsniglar såg jag på nätet men man måste krydda dem som faen. De smakar dynga naturellt

http://mofs.bloggagratis.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

30 maj 2009 11:54

Tyvärr så är det alltd någon som tar ila vid sig. Fast det är hur många som helst som gör så.
Kjamen

http://bearclaw.bloggagratis.se

 
Ann-Louise

Ann-Louise

30 maj 2009 20:47

De kan du få salta så mycket du vill, tvi!!

http://40taggaren.bloggagratis.se

 
Magnus

Magnus

30 maj 2009 22:15

Och jag som trodde att det var någon fin förrätt pågång.

http://mj.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mita - 3 juni 2015 14:46

Nu har grabbarna blivit 10 veckor och är nu ute till försäljning. Xoloitzcuintle är Mexikos nationalras och nämndes tidigare i Sverige som Mexikansk nakenhund. Rasen har ett mycket gammalt ursprung och tillhör gruppen urhundar. Xolon har en härlig ...

Av Mita - 24 april 2015 16:05


Idag har valparna fått prova på att känna på gröngräset, inte så uppskattat, lite läskigt var det nog allt!   ...

Av Mita - 11 april 2015 09:50

Nu är valparna 11 dagar gamla och jag väntar med spänning på att de små liven ska öppna sina ögon, hörde dock av en erfaren uppfödare att fullmatade tar lite längre tid på sig, och nog är valparna fullmatade allt. Det är ju helt fantastiskt hur de ka...

Av Mita - 3 april 2015 06:28

Vi är inne på dag tre i de små valparnas liv, det går fantastiskt bra, Alice är så duktig, hon var lite reserverad första timmarna men nu har hon tagit till sig killarna och vill absolut inte lämna de ur sikte, jag får lyfta ut henne för att hon ska ...

Av Mita - 1 april 2015 20:05


Efter mycket slit så har nu Alice fått sina valpar, det blev två välmående nakna jättefina killar, jag tror att jag krystade mer än vad jag gjorde när jag födde barn ...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards