rocotopeppers

Alla inlägg den 22 maj 2009

Av Mita - 22 maj 2009 16:54

Fick rycka tag i mig själv för att ladda batterierna igen, tog med mig kineserna och åkte ner till Vicklebyskogen, tog mig en 90 minuter lång promenad genom skogen, och upp till dammen där grodynglena simmade runt för fullt, sedan tog jag vägen ner till kohagen och stötte på en halv hare och en stor näbbgädda........mitt i skogen, fattar ingenting.

Skulle fotat men stanken av de döda var helt obeskrivlig.

Kom sedan ner till kohagen som ligger nere vid vattnet och upptäckte att det låg fågelskådare vid varenda buske och träd, phu vilken tur att jag precis hade kopplat kineserna , annars hade det blivit ljud i skällan vill jag lova.

Tog sedan skogsvägen upp till "mitt" kramträd och snodde lite energi från det. Avslutade med en polkaglass vid hamnen..............

Av Mita - 22 maj 2009 12:30

Jag har ingen energi idag, vete sjutton hur jag ska få igång mig, sitter fortfarande i morgonrocken, men det är kanske kroppen som ber mig att coola ner lite.

Spelade in Bind mig, älska mig av Pedro Almodóvar  igår så jag kryper nog ner i soffan, drar en filt över mig och se på den istället.


Sen så kanske.........................energin kommer tillbaka!

Av Mita - 22 maj 2009 09:01

igår morse när jag skulle åka till Minneslunden så tittade grannen ut genom fönstret och frågade om de kunde hämta mattan, självklart svarade jag då

-har väntat på er sedan i fredag's...

Grannen skrattade bort det hela, nåväl jag hoppade in i bilden och åkte iväg, när jag kom hem två timmar senare så är studsmattan fortfarande kvar..men vad fan!!!!!!!!!!!!!!!


Sa då till manen att nu bär vi över studsmattan på grannens sida, så får de lösa det själv. Och det gjorde vi............grannen kom ut och hjälpte till de sista fem stege.


Sex timmar senare gick jag förbi då jag varit nere och handlat då stod deras lille son men rumpan bar och hoppade på mattan med ett stort leende i ansiktet, jag frågade T om han gillade mattan och fick då till svar att nu kommer de minnsan att få stå på vakt hela tiden........


Men för ....... gläds åt ditt barn istället för att se det jobbiga i situationen.


Av Mita - 22 maj 2009 08:24

stengången fram till huset igår, inte hela men ena sidan i alla fall.

Idag värker händerna som bara den men jag ska strax ut och fortsätta.

Jag kantar med en "sleten" kniv och det kostar på, min kära mor undrade igår varför jag inte åker och köper en elektrisk kantapparat.

Den frågan orkar jag inte ens svara på........................




Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards