rocotopeppers

Alla inlägg den 20 maj 2009

Av Mita - 20 maj 2009 18:10

Köttfärssåsen står på kokning på spisen, Ja självklart var skulle den annars stå?

Det ska bli Lasagne al forno till middag idag, trädgårdsarbetet är nerlagt för dagen för det vill inte sluta regna.

Den får puttra ihop med massor av chili, vitlök och små cocktail tomater, till det ska jag göra en modell starkare ostsås och gröna lasagneplattor.


Mannen sitter jämte och klinkar på en ny gitarr som han var och köpte av en älder dam i Högsby, en Bo Wretlin från 1955.

Inte en tyst stund .....och det är härligt med ett levande hus..

Av Mita - 20 maj 2009 16:44

Har varit uppe på ÖB och köpt en ny kantspade som Mannen lyckades ta sönder, peppad som jag är i trädgården så satte jag genast igång och skulle börja kanta ros och lavendellandet....

Men vad fan det går ju inte alla bra, det är som att försöka dela en älgfilébit med en smörkniv.

Och nu jäklar kommer det värsta regnet oxå.......................


Då blir det en bloggstund istället

Av Mita - 20 maj 2009 15:14

Förra veckan så gick jag över till grannen och frågade om de ville ha vår "gamla" studsmatta till deras lille son, självklart! svarade de, vi ska bara äta middag först sedan kommer vi över och hämtar den.

Det var i fredags alltså, för fem dagar sedan, snacka om lång middag....

Vet inte hur jag ska göra, gå in och påminna dem eller packa ihop mattan och köra den till tippen........blir så j-la irriterad över sådant.

Fast det är väl ingenting att bli irriterad över men jag blir det i alla fall.

Av Mita - 20 maj 2009 15:01

Nu är jag ledig i fyra hela dagar, så skönt!!!

Ska njuta, och njuta och njuta.

Av Mita - 20 maj 2009 06:52

idag ska jag göra en fredag och sluta klockan 14.00..............YES

Av Mita - 20 maj 2009 06:43

exakt såhär känner jag mig i dessa pollen och förkylningstider, näsan ser ut som ett stoppljus.

Så fort Mannen tittar på mig så frågar jag om det är näsan som lyser, nojjig??

- Needå inte jag inte............

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards