rocotopeppers

Alla inlägg den 9 maj 2009

Av Mita - 9 maj 2009 09:09

Nu är det dags igen. Ölandsbron är satt under reparation. Kantbalken får ett skyddssystem och de uttjänta brolagren ska bytas. Det kommer att ta TRE år innan reparationen är färdig.

Förra gången bron reparerades var mellan 2002 till 2005 och jag vet ju vliken kalabalik det var vid flera tillfällen under den tiden.

jag kommer ihåg två tillfälle då det kaosade rejält, första tilfället tog tre timmar innan vi kom över till Öland, då hade de byggt småbroar på bron och en skördetröska hade fastnat och vi stod i början av bron och kom ingenstans, vid ett annat tillfälle så fick vägverket för sig att sätta upp småbroarna igen och stänga av två körfält, det gjordes veckan innan den stora semstern var slut så på söndagen när alla turister skulle lämna ön så var det kö från Böda, mycket intelligent val av vecka....

Av Mita - 9 maj 2009 06:49

inför dagens bravder, jag ska nämligen stå i Mannens butik idag, ...svettas....hoppas för guds skull att det inte kommer in någon dryging och ska sätta mig på plats och ställa konstiga frågor om gitarrer för jag kan ingenting. Oskar ska komma in vid tolvtiden och hjälpa mig, tack för det..

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards