rocotopeppers

Alla inlägg den 19 april 2009

VAT

Av Mita - 19 april 2009 18:05

Kan man vara hemma från jobbet med anledning Vård Av Trädgården måntro?

Har absolut ingen arbetslust,vill bara vara hemma och påta i jorden.

Av Mita - 19 april 2009 16:50

Av Mita - 19 april 2009 16:44

har varit ute och rensat och klippt lite, har suttit i solen och även läst lite bok, men det blåser kalla vindar så det är inga shorts på här inte.

Mannen är på väg hem från Göteborg och nu ska jag påbörja kvällens middag, kycklingen som har legat i marinad ett par timmar ska nu in i ugnen tillsammans med morötter, rödlök, vitlök till det stekt potatis och skysås som jag gör på vätskan av kycklingen.


Av Mita - 19 april 2009 12:20

Det var en stor skara som hade samlats för att lyssna på klas Kling och ta del av hans tips och råd. NOT.....


Det var bara jag där, helt galet då det ordnas något, men för mig var det bra då kunde jag fråga om det som intresserade mig.

Var lite orolig att jag hade klippt ner lavendeln för mycket men det vara rätt, obs detta gäller oss i denna zon, högre upp i landet så kan man inte vara lika tuff med klippningen, frågade även ängående Berberisen som jag slitit med och han tyckte att jag kunde ta buskarna ända vid fotknölen.

I rosen rabatten så måste jag gödsla lite plus fylla på massor med jord då förädlingsstället ej få vara övan jorden, vilket det är på flertalet av rosenbuskarna.

Vi bor ju i en väldigt tålig zon så här kan man vara lite aggresivare i klippningen.

Våra gamla äppelträd tyckte han att vi skulle låta vara då de bara kommer att skjuta en massa vattenskott.

Plommonträden ska man gallra hårt på hösten, och ta allt som inte är raka vinklar.

Jag fick även se olika sniglar och snigelägg samt tips på hur jag ska döda den, så har ni sniglar bind en kniv på en pinne och gå ut på morgonen och dela snigeln mitt itu, då kommer fåglarna och äter upp halvorna.

Han visade också hur enkelt det är att ympa äppelträd, så nu ska jag prova med åtminstonde en gren.

Sedan pratade vi ogräs, och jag vad kan man annat än säga, ut tidigt på våren och gräv upp ogräsrötterna så kan det bli riktigt bra.


Av Mita - 19 april 2009 09:35

Av Mita - 19 april 2009 09:21

Ser i tidningen att Klas Kling från Hushållningssällskapet ska informera om gräsmattan, äpplen, bär och mördarsniglar klockan 11.00 på Ölands Plantskola.

Det ska jag åka upp och lyssna på och lära mig lite.....

Av Mita - 19 april 2009 07:18

utanför är det ligger frosten på backen där solen ej hunnit visa sig, vissa av tulpanbladen ser väldigt trötta ut men en frostnatt ska de väl klara.

Jag har haft ännu en rörig natt i kroppen och varit uppe varannan timma och lyckades somna om en timme nu på morgonen.

Momma hade läst i tidningen om en kvinna som hade provat ett pulver som man ger till hundar och hästar för deras leder och hon hade blivit bättre så jag får väl åka till Kalles gårdshandel och se om de säljer MSM.

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards