rocotopeppers

Alla inlägg den 4 april 2009

Av Mita - 4 april 2009 09:49

nu ska jag ta mina friska hundar på en ordenlig skogspromenad, måste rensa ut alla negativa intryck efter detta vidriga program.

Hoppas att jag får se lite ölandsvättar på min tur, ska ta med kameran om de tittar fram

Vädret är kanon ute.....


Av Mita - 4 april 2009 08:56

och jag gråter.... .......

Programmet handlar inte bara om att man avlivar hundar med fel färg, utan hus fruktansvärt sönderavlad vissa raser är.

Rasen Cavalier King Charles Spaniel är så sönderavlad att hjärnan inte får plats i huvudet, schäfrar som har så lågt bakställ att de nästan inte kan gå, Boxrar som har så kraftiga epilepsianfall pga fel avel, Rhodesian Ridgeback som inte har hårkam avlivas fast det är de exemplaren som är fullt friska, Merle färgade Grandisar får inte leva, vita Boxrar är inte godkända,Mopsar som har så många fel att hela rasen borde utrotas, man parar mor och son och kallar det så fin linjeavel, det är ju för helvete inavel.

De intervjuar kvinnliga uppfödare i England som bara står och skrattar och tycker att detta är ju inget problem, vidriga kärringar.

Tyvärr finns det uppfödare i min bekantskapskrets som sysslar med linjeavel och tycker att  det är helt okej.

Bara hunden är snygg i utställningsringen så är alla medel tydligen tillåtna

Folk är ju tamejfan inte kloka

Av Mita - 4 april 2009 08:46

har varit ute på en cykeltur i det underbara vädret, och sitter just nu med fäsk fralla med sallad, ishavssallad, tomat och gurka samt en stor kopp chaithe.

Spelade in Dokument Utifrån som jag har börjat att titta på MEN vetefan om jag klarar av detta.




Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards