rocotopeppers

Alla inlägg under mars 2009

DAK

Av Mita - 27 mars 2009 18:06

Imorgon är det årsmöte för Svenska Dogo Argentinoklubbe i Trollhättan, har lust att vara närvarande men orkar inte ödsla en hel dag och 60 mils bilkörning.

Det ska bli spännande att höra vad som händer med klubben, det har ju varit väldigt turbulent nu i ett par så.

Jag hoppas på en ny Ordförande och min röst lägger jag på Kattis.

Hon har sunda tankar och bra tänk......jag håller tummarna för dig!


Av Mita - 27 mars 2009 17:44

Nu har jag påbörjat kvällens middag, det blir en mustig köttgryta på högrev, bacon, champinjoner, lök, morötter som får stå och puttra på spisen i massor av rödvin och buljong. Till det en grönsallad och kokt potatis.

Av Mita - 27 mars 2009 17:29

Det var ett fantastiskt vårväder när jag kom hem idag, har varit ute och fortsatt min frissering av buskarna, utan nylonstrumpor.

Frissering av busken, ja det lät ju som något annat men jag menar Berberisbuskarna, eller så var det min fantasi som skenade iväg....

Av Mita - 27 mars 2009 13:22

En kvinna är till läkaren för sitt årliga besök
Sjuksystern frågar om grundläggande frågor.
- Hur mycket väger du?
- 65 kg svarar kvinnan
Hon ställer sig på vågen och systern antecknar
74 kg.

Sjuksköterskan frågar:
- Vad är din längd?
- 1,73 svarar kvinnan
Sjuksystern mäter och antecknar 1,66

Så tar systern blodtrycket och säjer till kvinnan
att det är mycket högt.
- Ja, vad fan förväntar du dig!
När jag gick hit var jag lång och slank!
Nu är jag liten och fet!

Av Mita - 27 mars 2009 13:19

Mannen var ute och provkörde sin nya sportiga Audi.
Han fällde ned taket och tryckte på gasen.
När han körde över 160 såg han blåljus bakom sig.
Han hade blivit något fartblind och tänkte att polisen kan väl aldrig köra
ikapp honom.
Han tryckte gasen i botten, men när han närmade sig 200 började han att
tänka, -'Vad i helvete håller jag på med?' och så svängde han av och stannade vid vägrenen.

Polisen kom fram till bilen, skakandes på huvudet, med böteslappen i handen.
-'Det har varit en låååång dag med många idioter som du ute på vägarna, mitt
pass är snart slut och det är dessutom fredag den trettonde.
Jag har ingen lust att avsluta dagen med en massa papperstrassel.
Jag lovar att släppa dig om du kan lämna en riktigt jävla bra förklaring
till fortkörningen. Och det skall vara en som jag inte har hört tidigare'.

Mannen tänkte 2 sekunder och svarade;

-'Min fru lämnade mig förra veckan, hon stack iväg med en polis och nu
trodde jag att det var han som ville lämna tillbaka henne!!'.

-'Trevlig helg och kör försiktigt!' , sade polisen och gick.

Av Mita - 27 mars 2009 11:44

ger jag till dig


Av Mita - 27 mars 2009 10:32

Fick denna Award av Janet

Blev jättejätte glad för den.

En varm kram till dig!

Skickar den vidare till

  • Agneta
  • Ammis
  • Anjasflock
  • Ann
  • Gotland's Anna
  • Ingela
  • Kattis
  • Lilltroll
  • Malou..
  • MissC Ny
  • Naom
  • Scuri
  • Skipper
  • Synne
  • Tins
  • Trollpackan NY!
  • Ulla
  • Wiper
  • Ylle
  • Åsa
  • Av Mita - 27 mars 2009 07:20

    Jordbruksverket har hittat salmonella på fem gårdar på Öland.

    De fem gårdarna med salmonellasmitta har spärrats av. Sanering och smittspårning kommer att påbörjas så snart som möjligt.
    Fy vad tragiskt för dessa bönder.

    Presentation

    Senaste inläggen

    Fråga mig

    14 besvarade frågor

    Kategorier

    Kalender

    Ti On To Fr
                1
    2 3 4 5 6 7 8
    9 10 11 12 13 14 15
    16 17 18 19 20 21 22
    23 24 25 26 27 28 29
    30 31
    <<< Mars 2009 >>>

    Tidigare år

    Sök i bloggen

    Arkiv

    Länkar

    RSS

    Besöksstatistik

    Gästboken!


    Skapa flashcards