rocotopeppers

Alla inlägg den 18 januari 2009

Av Mita - 18 januari 2009 16:51

Nu får jag köra ner Bechamel till momma igen och vi får åka och hämta hem Cha-Gall, han har visst varit jätte deppig idag.

Hoppas bara att detta höglöp är över tilll på tisdag.

Vill ju ha hundarna hemma, båda två tillsammans

Av Mita - 18 januari 2009 13:24

Nu har jag skickat ett mail till kökschefen på Berns och frågat efter receptet på den fantastiska chokladtryffeltårtan.

Jag kan ju inte få mer än ett nej, passade även på att tala om vad jag tyckte om övriga menyn.

Hoppas ialla fall på ett possitivt svar

Av Mita - 18 januari 2009 13:06

som jag har sett live, finns i Kiruna.

Hittade denna bild och fick en längtan som tyvärr ej går att uppfylla.


Av Mita - 18 januari 2009 12:34

idag är det mulet och grått ute, självklart det är ju söndag!

Ska bara ta en slappardag och laga en god middag ikväll istället.

Tänkte grilla ryggbiff utomhus samt göra en potatisgratäng, en chilisky och en god sallad.

Mys

Av Mita - 18 januari 2009 12:24

Oskar och Bechamel ligger och myser framför tv:n till Family Guy.

Av Mita - 18 januari 2009 12:04

Förrätten var fantastiskt god men vinet matchade inte allt, så kombinationen blev väldigt märklig så jag drack vatten istället.

Varmrätten var sådär, det kunde gott ha varit en sträng skysås till, blev lite torrt.

Vinet däremot var super, men då är jag ju en älskare av Zinfandel

Desserten var gudomlig, jag brukar sällan äta desserter men tryffeltårtan var som en hel ......

Dessertvinet avstod jag.



Av Mita - 18 januari 2009 11:15

Menyerna på Berns är skapade efter ett tillagningssätt som på japanska kallas Kaiseki, vilket betyder het sten.

Menyn som vi blev serverade i fredag var tillagat på detta sätt.


Förrätt

Curryhalstrad gös med hummersalas och

 en krämig soppa gjord på

färska gröns bönor

******

Varmrätt

Shiitakemarinerad ryggbiff med en chorizosallad,

servers med mandelris i brynt smör

******

Dessert

Chokladtryffeltårta med säsongens

kompott och vaniljmaräng

******

Drycker

Mulderbosch, Chenin Blanc, Sydafrika

Cline, Zinfandel, USA

Muscat Beaumes de Venica,  Italien


Av Mita - 18 januari 2009 11:13

Bechamel har stenkoll på reklamutdelaren, morrar ilsket..oj vad rädd han blev.

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards